Hans Steeman - 12 februari 2025

CloudFabrix heet vanaf nu Fabrix.ai

Het in Pleasanton (Californië) gevestigde CloudFabrix vernieuwt zijn concept en daarmee ook de naam van het bedrijf. Vanaf nu gaat men door het leven als Fabrix.ai. De bedrijfsstrategie blijft hetzelfde: het managen van complexe bedrijfsprocessen met behulp van AI.

CloudFabrix heet vanaf nu Fabrix.ai image

De complexiteit van bedrijfsprocessen wordt als maar groter nu er steeds meer systemen met elkaar verknoopt zijn. CloudFabrix had al langer een concept ontwikkeld om al die processen geheel geautomatiseerd te beheren. Nu komt men met een op agents gebaseerd AI-concept. Fabrix.ai laat met de update, kunstmatige intelligentie een veel prominentere rol spelen bij het configureren van de processen, aldus Raju Pentmetsa, de CTO van het bedrijf, tijdens ons bezoek gedurende de IT Press Tour.

Eén van de belangrijkste trends die de toekomst van AI vormgeven, is agentic AI, een concept dat autonome, onderling verbonden AI-agents voorstelt die dynamisch kunnen werken zonder menselijke tussenkomst. Fabrix.ai lanceert een agentisch AI-platform dat data, automatisering en AI-fabrics combineert om autonome IT-bewerkingen en -workflows mogelijk te maken. Het platform van Fabrix.ai bestaat uit drie geïntegreerde lagen. De Data Fabric is gebouwd op de Robotic Data Automation Fabric (RDAF) van het bedrijf en integreert tot meer dan 1.000 gegevensbronnen. Hierbij zorgt het voor de registratie, transformatie, veredeling en routering van de gegevens. De volgende laag is de Automation Fabric, een resultaatgericht workflow framework dat agents, automatisering en data orkestreert. Het kan worden geïntegreerd met hulpmiddelen van derden. Daarmee past het vaak probleemloos binnen bestaande infrastructuur. Tenslotte is er de AI Fabric, de orkestratie laag die het bouwen, implementeren en beheren van AI-agenten met ingebouwde richtlijnen en kwaliteitscontroles mogelijk maakt. Het werkt met verschillende grote taalmodellen (LLM’s) om agentische workflows aan te sturen en een begrijpelijke gebruikersinterface te implementeren.

Het Fabrix.ai platform is al volop in gebruik, onder andere bij telecomoperators en managed serviceproviders (MSP’s). Zij gebruiken het platform om orde te scheppen tussen de vaak grote aantallen systemen van verschillende aanbieders binnen de bedrijfsinfrastructuur.

Een sterke eigenschap is de mogelijkheid tot Service Level Objective (SLO)-beheer en detectie van afwijkend gedrag. Agents controleren de statistieken en waarschuwen voor ongebruikelijke patronen die kunnen duiden op problemen met de beveiliging of daadwerkelijke storingen.

Infinity Gold award 06/02/2025 t/m 13/02/2025 BN + BW E-Storage 10/02/2025 t/m 21/02/2025 BN +BW
Mnemonic 03/02/2025 t/m 24/02/2025 BN + BW