Wehkamp introduceert AR voor make-up aankopen
Met de ‘Wehkamp’s Magic Mirror’ tool biedt Wehkamp haar klanten vanaf nu de mogelijkheid om make-up virtueel te testen in de Wehkamp app. Met deze nieuwe innovatie is Wehkamp het eerste Nederlandse online warenhuis dat Augmented Reality op deze manier inzet in de verkoop van make-up producten.
Nu steeds meer online gekocht wordt, is AR relevanter dan ooit. Klanten willen online geïnspireerd worden en zoeken hulp bij hun aankoopkeuze. Met haar nieuwe tool speelt Wehkamp in op deze toenemende klantbehoefte. De tool is geïntegreerd in de Wehkamp app en is op de productpagina te activeren door middel van de button ‘test het nu op je gezicht’.
In eerste instantie is deze functionaliteit beschikbaar voor een gedeelte van de make-up producten. Later wordt het aantal producten uitgebreid. Wehkamp’s Magic Mirror is vanaf vandaag beschikbaar in de Wehkamp app.
In 2018 lanceerde Wehkamp al als eerste online retailer AR voor de aankoop van meubelen.