Wouter Hoeffnagel - 09 september 2015

Europese bedrijven investeren meer in digitale transformatie

Europese bedrijven in de retail & groothandel, productie, automobielindustrie, en (financiële) dienstverlening zijn volop bezig met een digitale transformatie. Hier wordt meer in geïnvesteerd dan in voorgaande jaren.

Dit blijkt uit onderzoek van Stibo Systems, leverancier van multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, onder C-level- en business & IT-executives van 200 bedrijven. 77% van de respondenten geeft aan bezig te zijn met een digitale transformatie. in 59% van deze gevallen wordt hierbij meer geïnvesteerd dan de voorgaande jaren.

Waarom digitaliseren?
Vooral de klantvraag is de belangrijkste reden voor bedrijven om te digitaliseren (74%). Succes wordt gemeten via klanttevredenheid (77%) en loyaliteit (70%). Top 3 van redenen voor digitale omslag in volgorde van belangrijkheid:

  • klantmanagement/service, 
  • klantbeleving, 
  • IT infrastructuur

60 tot 70% van de respondenten geeft aan dat de transformatie naar online verstoord wordt door gebrek aan data beschikbaarheid en -kwaliteit.

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW