Wouter Hoeffnagel - 16 december 2016

CAK bouwt nieuw webportaal met behulp van Kentico

Het Centraal Administratie Kantoor (CAK), de uitvoeringsorganisatie die zich onder andere bezighoudt met het vaststellen en innen van wettelijk verplichte eigen bijdrages in de zorg, heeft een nieuwe website gebouwd die burgers self service mogelijkheden geeft. De organisatie koos daarbij voor de technologie van Kentico om het nieuwe webportaal te bouwen.

De bouw van een nieuwe, interactieve website past binnen de digitaliseringsambitie van CAK. Binnen het CAK gebeurt nog veel met papier en relatief weinig met computersystemen. Door middel van de nieuwe website wil CAK de communicatie met de burgers en andere instellingen optimaliseren en de mogelijkheid bieden om snel en gemakkelijk zaken te regelen bij het CAK.

Kentico CMS
CAK koos voor het Kentico CMS om de website te bouwen. “Het is technologie die goed faciliteert wat wij nodig hebben. Ze zijn erg gericht op Microsoft en het is erg gebruiksvriendelijk. Dat vinden onze mensen fijn,” aldus IT-manager Ian Gerrard van het CAK. Een belangrijk partner voor CAK is Truelime. “Truelime heeft de website en het webportaal voor ons gebouwd. Het is een goede club mensen waarmee je goed kan samenwerken en die echt een tandje bijzetten als het spannend wordt.”

Bart Omlo, salesdirecteur voor EMEA en Latijns-Amerika bij Kentico: “CAK is een geweldige organisatie om bij te staan,” stelt hij. “Ze doen belangrijk werk op het gebied van welzijn en zorg en krijgen maandelijks meer dan tienduizend bezoekers op hun site. We zijn trots dat we hen kunnen helpen bij het verwezenlijken van hun digitaliseringsdoelstellingen.”

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW