Redactie - 09 mei 2019

Nieuwe CTO en CMO voor F5 Networks

F5 Networks heeft een nieuwe CTO en een nieuwe CMO aangesteld, om de technologische visie en innovatiekracht aan te sturen en de marketing en customer-experience te versterken.

Mika Yamamoto is benoemd tot Executive Vice President and Chief Marketing & Customer Experience Officer. Een nieuwe rol waarin de marketingstrategieën over segmenten, kanalen en regio’s samenkomen, met het oog op het multi-domein/multi-platform karakter dat F5 wereldwijd aanneemt. Ze zal ook samenwerken met klanten om de gebruikerservaring verder te verbeteren.

Binnenkort start Geng Lin in de rol van Executive Vice President and Chief Technology Officer. Hierin is hij verantwoordelijk voor de technische visie van het bedrijf, en richt hij zich op innovatie door middel van onderzoek en strategische partnership, gebaseerd op F5’s next-generation technologische capaciteit. Yamamoto werkte hiervoor als global president van Marketo, waar ze de go-to-market strategie leidde voordat het werd overgenomen door Adobe. Eerder deed ze (leidinggevende) ervaring op bij SAP, Amazon, Microsoft, Gartner en Accenture.

Transformatie versnellen

Lin stapt over van J.P. Morgan Chase waar hij Managing Director, Chief Development Officer en Head of Engineering was voor consumer and community banking. Hierbij stond hij aan de basis van de ontwikkeling van de next-generation, cloud-gebaseerde bank-architectuur en applicatieportfolio van de bank. Bovendien schreef hij twee boeken over cloud en data-intensieve computing. Hij werkte eerder bij Google, Dell, en als CTO van Cisco’s IBM Alliance.

“Zowel Mika als Geng nemen een berg aan ervaring mee en hebben hun leidinggevende strepen verdiend bij bedrijven die een vergelijkbare transformatie door zijn gegaan als wij”, aldus François Locoh-Donou, President and Chief Executive Officer bij F5. “Ik ben ervan overtuigd dat zij de transformatie naar een multi-cloud applications services company kunnen versnellen.”

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW