Amplitude opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam
Platform voor product intelligence Amplitude breidt zijn aanwezigheid op de Europese markt uit. Het bedrijf opent onder meer een nieuw regionaal hoofdkantoor in Amsterdam. Ook investeert het bedrijf in haart eerste Europese datacenter.
"We zijn verheugd om onze aanwezigheid in Europa uit te breiden, een markt waar we de afgelopen jaren al een aanzienlijke groei hebben doorgemaakt", aldus Matthew Heinz, die onlangs bij Amplitude is aangesteld als Chief Revenue Officer. Amplitude bedient 30.000 teams, waaronder 21 van de Fortune 100-bedrijven zoals NBC en Microsoft. Andere klanten zijn onder meer Atlassian, Babbel, ClearScore, Dice, Hubspot, Omio, Suunto, Treatwell en Trustpilot.
Europees datacenter
Amplitude investeert in zijn eerste Europese datacenter. Het bedrijf wil hiermee klanten meer zekerheid bieden dat hun gegevens volgens de hoogste normen zijn opgeslagen. Om zijn expansie in de regio te ondersteunen en beter in te spelen op de behoeften van zijn groeiende klantenbestand is Amplitude actief op zoek naar talent voor zijn go-to-market-teams in Amsterdam, Berlijn, Londen en Parijs.
Amplitude haalde eerder in totaal 135 miljoen dollar op bij investeerders. Onder meer Sequoia Capital, IVP, Battery Ventures, Benchmark Capital en Y Combinator staken geld in het bedrijf.