Facebook lanceert Oculus Quest 2, VR content en AR bril
Tijdens het zevende AR/VR-event van Facebook, Facebook Connect (voorheen bekend als Oculus Connect) hebben onder andere topmanagers Mark Zuckerberg en Andrew Bosworth Facebook’s toekomstplannen op het gebied van AR en VR gedeeld. Zo is de Oculus Quest 2 aangekondigd.
De alles-in-één, draadloze Quest 2 is opnieuw ontworpen en daarmee kleiner en lichter dan de eerste generatie Quest, zodat de VR-ervaring voor gebruikers wordt verbeterd. De headset zal beschikbaar zijn voor de prijs van €349,00. De Oculus Quest 2 zal dan verzonden worden vanaf 13 oktober 2020.
Titels die binnenkort beschikbaar zullen zijn voor Quest en Quest II zijn onder andere: Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge, Beat Saber Multiplayer, Jurassic World Aftermath, The Climb 2, Myst, en Warhammer 40,000 Battle Sister.
Elizabeth Loverso, VP van Product Development bij Ubisoft’s Red Storm Entertainment kondigt verder aan dat twee van Ubisoft’s AAA franchises zich op VR gaan richten met een nieuwe, speciaal voor VR gemaakte versie van Assassin’s Creed en Tom Clancy’s Splinter Cell. Deze twee games zullen exclusief ontworpen worden voor het Oculus platform.
Partnership met EssilorLuxottica
Facebook kondigde een meerjarige partnership met EssilorLuxottica (makers van brillen voor o.a. Ray-ban en Armani) aan. . Samen zal in 2021 een Ray-Ban-bril met smart glasses worden uitgebracht om nog makkelijker in contact te komen met vrienden en familie.