Witold Kepinski - 05 februari 2021

Oracle helpt HR-teams in post corona pandemie tijdperk

Oracle helpt HR-teams in post corona pandemie tijdperk image

Om bedrijven te helpen prioriteit te geven aan de veiligheid van hun personeel en zich voor te bereiden op de post-COVID-werkplek, heeft Oracle het Employee Care Package binnen Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM) bijgewerkt.

De nieuwste updates van het Employee Care Package, dat in juni 2020 werd gelanceerd om HR-leiders te helpen bij het navigeren door nieuwe personeelsbehoeften, omvatten nieuwe COVID-19-test- en vaccinvolgmogelijkheden voor HR-teams en geautomatiseerde begeleiding voor werknemers wanneer ze terugkeren naar de werkplek. De nieuwste toevoegingen zijn opgenomen in een nieuwe 'Return to the Workplace Journey' die is ontworpen om werknemers te helpen beschermen door hen door nieuwe processen, trainingen en veiligheidsprotocollen te leiden, terwijl HR-leiders cruciale personeelsgegevens zoals testen en vaccineren kunnen analyseren records.

"De pandemie van COVID-19 heeft organisaties gedwongen om prioriteit te geven aan de gezondheid en veiligheid van werknemers, en dit heeft HR-leiders op de voorgrond geplaatst terwijl ze hun teams helpen zich aan te passen aan veranderingen en nieuwe uitdagingen aan te gaan", aldus Chris Leone, senior vice president Development, Oracle Cloud HCM. “Aangezien de toekomst van werk zich blijft ontwikkelen, is het van cruciaal belang dat organisaties in staat zijn om in realtime geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen om hun teams te beschermen. Onze Return to the Workplace Journey zal onze klanten helpen deze uitdaging aan te gaan en is ontworpen om organisaties te helpen de gezondheid en veiligheid van hun werknemers te waarborgen. "

De nieuwe Return to the Workplace Journey begeleidt werknemers naadloos door een reeks belangrijke stappen om de veiligheid van het personeel te bevorderen en het proces van terugkeer naar routines op kantoor te vergemakkelijken. Dit omvat het herzien van nieuwe veiligheidsprocedures, het voltooien van regelmatige welzijnscontroles, het volgen van masker- en veiligheidsprotocoltraining, het boeken van een COVID-19-test bij geprefereerde testaanbieders en het bijwerken van hun immunisatiestatus door middel van zelfrapporterende vragenlijsten of bewijs van vaccinatie, zoals digitale certificaten of kopieën van fysieke records. Een manier waarop werknemers deze informatie kunnen delen, is via nieuwe digitale paspoorten of elektronische vaccinatiegegevens. Oracle werkt samen met de technologie- en gezondheidszorggemeenschap om ervoor te zorgen dat mensen veilige toegang hebben tot deze informatie waar en wanneer ze deze nodig hebben.

Bovendien kunnen HR-leiders Oracle Fusion HCM Analytics gebruiken om de gegevens te analyseren die zijn vastgelegd door Return to the Workplace Journey om belangrijke inzichten te krijgen in de veiligheid van het personeel, zoals het percentage van hun personeel dat is getest of gevaccineerd, de verdeling over meerdere kantoren, en voor internationale bedrijven, hoe de verschillende regio's vorderen. Dit niveau van inzicht stelt organisaties in staat om realtime gegevens te gebruiken om belangrijke beslissingen te nemen, zoals wanneer op kantoor toegang moet worden verleend, welke kantoren klaar zijn om opnieuw te openen en welke locatiespecifieke protocollen moeten worden geïmplementeerd om het beste te bieden veiligheid van hun medewerkers.

Journeys is de nieuwste toevoeging aan het Oracle Employee Care Package, een bundel van HCM-tools en -technologie om HR-teams te helpen het werk veiliger te maken, meer ondersteuning te bieden en slimmer te werken in een tijd van constante verandering. Andere belangrijke kenmerken van het Employee Care Package zijn:

Oracle Workforce Health & Safety: maakt regelmatige welzijnscontroles mogelijk voor werknemers en aannemers door middel van snelle en aanpasbare polsonderzoeken. Met Oracle Workforce Health & Safety hebben werknemers de mogelijkheid om verschillende soorten incidentrapporten in te dienen, hun werkgever op de hoogte te brengen van gezondheidsincidenten zoals mogelijke COVID-19-blootstelling, of problemen met de netheid van kantoren te signaleren.

Oracle Digital Assistant: biedt 24/7 ondersteuning voor werknemers tijdens het hele traject van terugkeer naar werk. Met directe toegang tot de Oracle Digital Assistant kunnen werknemers snel antwoord krijgen op al hun vragen (waar kan ik een vaccin halen? Wanneer gaat mijn kantoor weer open? Moet ik fulltime terugkomen op kantoor? Enz.) ) terwijl ze beginnen met het proces om terug naar kantoor te komen.

Oracle Learning: ondersteunt een veilige terugkeer naar de werkplek door medewerkers direct toegang te geven tot nieuwe trainingen en informatie over veiligheidsprotocollen op kantoor. HR-leiders kunnen Oracle Learning gebruiken om verplichte cursussen voor hun personeel te specificeren, te voldoen aan nieuwe nalevingsvereisten en de voortgang bij te houden in het leerdashboard om bij te houden hoeveel werknemers hun trainingen hebben voltooid.

Oracle Journeys biedt een begeleide digitale ervaring voor werknemers bij alle resources, services en acties tijdens persoonlijke en professionele evenementen. Naast de nieuwe Return to the Workplace Journey biedt Oracle ook sjablonen voor Safe Travels Journey, Your Well Being Companion Journey, Onboarding Journey en meer. Klanten hebben toegang tot beschikbare Journey-sjablonen via Oracle Customer Connect.

Oracle is toegewijd om klanten te helpen bij het navigeren door de huidige uitdagingen en helpt de weg te wijzen naar een wereld na een pandemie. De Centers for Disease Control (CDC) gebruiken Oracle's National Electronic Health Records Cloud plus Oracle's Public Health Management Applications Suite om het COVID-19-vaccinatieprogramma in de Verenigde Staten te beheren. Oracle werkt ook samen met het Tony Blair Institute for Global Change om grootschalige vaccinatieprogramma's in Afrika te versnellen .

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW