Wouter Hoeffnagel - 03 maart 2021

Toucan Toco introduceert white label embedded analytics voor SaaS-aanbieders

Toucan Toco introduceert white label embedded analytics voor SaaS-aanbieders image

Toucan Toco, gespecialiseerd in data storytelling, breidt de dienstverlening in Nederland uit met white label embedded analytics voor SaaS-aanbieders. Het platform maakt het mogelijk om realtime data-analyse en datavisualisatie te integreren in hun software of bedrijfsapplicatie, zodat zij zelf niet hoeven te investeren in een dashboarding module. Toucan Toco biedt een schaalbaar 0-codeplatform waarmee zelfs niet-technische gebruikers dashboards kunnen bouwen. Klanten profiteren kunnen hierbij data storytelling in de visualisatiemodule inzetten om eindgebruikers meer begrip van data te geven.

SaaS-bedrijven staan voor de uitdaging om dashboarding te bouwen voor hun gebruikers om de adoptiegraad van hun tooling te maximaliseren en klanten een optimale ROI te bieden. Hun gebruikers willen gemakkelijk toegankelijke inzichten, zodat de software een essentieel besluitvormingsinstrument voor een datagestuurde bedrijfsstrategie vormt. Embedded analytics maakt data-analyse en business intelligence toegankelijker voor elke applicatie of gebruiker. Het platform van Toucan Toco biedt integratie van realtime data-analyse binnen de eigen software-oplossing, zodat technische teams zich kunnen concentreren op het kernproduct in plaats van het bouwen van een dashboardmodule.

Snelle ingebruikname schaalbare oplossing

Toucan Toco biedt bovendien een go-to-market van minder dan een maand. Tientallen dataconnectoren maken snelle implementatie mogelijk. Via een zero code studio kunnen gebruikers analytische rapporten bouwen. Zo kunnen zij zonder kennis van code training volgens Toucan Toco tot 10x sneller ontwikkelen dan bij maatwerk ontwikkeling mogelijk is. SaaS-aanbieders behouden daarmee volledige autonomie, zodat ze tevens kunnen inspelen op veranderingen in behoeften, data en gebruikers.

Ook helpt Toucan Toco SaaS-aanbieders zakelijke gebruikers een beter begrip van data te geven. Het geïntegreerde analyseplatform maakt gebruik van data storytelling en geeft data in interactieve visualisaties weer. Dit faciliteert een organisatiebreed datagedreven besluitvormingsproces.

“We zien dat SaaS-aanbieders zoeken naar dashboarding om hun tooling waardevoller te maken. Hun gebruikers willen gemakkelijk toegankelijke inzichten, zodat de software een essentieel besluitvormingsinstrument voor een datagestuurde bedrijfsstrategie vormt”, zegt Baptiste Jourdan, mede-oprichter bij Toucan Toco. “Ons embedded analytics-aanbod stelt SaaS-aanbieders in staat om van data en inzichten een unique selling point te maken. De oplossing is bovendien schaalbaar en daarmee toekomstbestendig. Het is de aanvulling die iedere zakelijke gebruiker helpt om zelf waarde uit data te halen.”

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW