Forrester: Dutch IT Channel in Top Global IT Channel Media Outlets
Volgens onderzoeksbureau Forrester staat Dutch IT Channel in de Top 59 Global IT Channel Media Outlets. Dit schrijft Jay McBain (foto), Principal Analyst bij Forrester, in een blog over de waarde van de top-59 channel media platformen uit diverse landen.
McBain meldt: Van de 14 verschillende invloedssferen die we bij Forrester volgen, staat de vakpers in de kanaalindustrie bijna bovenaan. Slimme leveranciers en distributeurs weten dat de magie van het vinden, beïnvloeden, werven, mogelijk maken en voeden van een best presterend kanaal neerkomt op drie simpele vragen over partners:
- Wat lezen ze?
- Waar gaan ze heen?
- Wie volgen ze?
Als je de miljoenen wereldwijde VAR's, MSP's, MSSP's, systeemintegrators, consultants, bureaus, dealers, ISV's en opkomende technologiebedrijven deze vragen zou stellen, zou je ontdekken dat de 59 kanaalgerichte tijdschriften over de hele wereld - en hun gerelateerde gemeenschappen, evenementen en sociale kanalen — hebben een buitensporige invloed op de selectie van leveranciers, de evolutie van het bedrijfsmodel en de ontwikkeling van vaardigheden.
Uit onderzoek van Forrester van dit jaar blijkt dat media-artikelen en publicaties stevig in de top drie van content assets die invloed vormen, zijn gebleven. Demo's, presentaties, casestudy's, websites en analistenrapporten van leveranciers zijn ook van belang en kunnen de media aanvullen.
De media blijven gelokaliseerd, relevant en gemakkelijk toegankelijk voor partners.
Veel van de meer dan 150 beurzen per jaar worden georganiseerd door mediabedrijven, maar ook door toonaangevende sociale groepen (bekijk onze top 143- lijst) en podcasts (bekijk onze top 100- lijst). De overgrote meerderheid van de partners krijgt op zijn minst enig nieuws online (via smartphone, computer of tablet), en de online ruimte is gesplitst om oude nieuwsuitzendingen en nieuwe, 'geboren op het web'-nieuwssites te vertegenwoordigen. In feite heeft deze lijst van de 59 beste mediakanalen een gemiddelde leeftijd van 19 jaar - met een dozijn van de tijdschriften die dateren van vóór het internet!
In deze periode is het businessmodel van deze organisaties radicaal veranderd. Toen ik in 2010 bij een Fortune 500-leverancier werkte, herinner ik me dat we onze advertentie-uitgaven in tijdschriften dat jaar met 90% verminderden - om nooit meer te herstellen. Terwijl de digitale advertentie-inkomsten toenemen, wordt het leeuwendeel daarvan besteed aan Google en Facebook. De overgang van gedrukte naar digitale ruimtes heeft enorme verstoringen veroorzaakt in de manier waarop deze media werken, en ik vermoed dat het voltijdse werk van uitgevers, redacteuren en journalisten de afgelopen tien jaar met meer dan de helft is afgenomen. De groei van evenementen en sponsoring heeft het bedrijfsmodel aangewakkerd, terwijl andere delen van de digitale mediakit volwassen zijn geworden om de speling op te vangen.
Uiteindelijk spelen deze mediakanalen een cruciale rol in de toekomst van onze sector. Ze geven channelprofessionals relevante en actuele informatie en stimuleren partnerbedrijven om te innoveren en waarde te creëren voor klanten. Ze orkestreren samenwerkingsmogelijkheden, het opbouwen van vaardigheden, het onderhouden van relaties, aannemen en bieden een belangrijk platform voor influencers en superconnectors om grote aantallen mensen te bereiken.
De branchemedia bieden ook waarde aan individuele partnerbedrijven om de status van de branche te leren kennen - inclusief kopers-, verticale, geografische, sector- en productinzichten.
Partners kunnen via trends nieuwe zakelijke kansen leren kennen en meer te weten komen over hun concurrentie. In het decennium van het ecosysteem is het ook een kans voor partners, verkopers en distributeurs om strategische allianties aan te gaan met andere leden van de industrie.
Er is een directe correlatie tussen grote channel-media partijen en channel-gerichte PR-bureaus, dat schreef ik over hier. Veel channelprofessionals hebben gewezen op het afnemende consumentenvertrouwen in media en hebben terechte vragen of dit ook geldt voor branchespecifieke media. De verhalen die PR-mensen met de media delen, moeten actueel, robuust, nauwkeurig en relevant zijn. Bovendien moeten ze ook worden ondersteund door gerenommeerde statistieken, meningen van experts en solide feiten om de waarde voor het publiek te vergroten en het vertrouwen te behouden.
Als u op zoek bent naar succes in deze branche, dient u de verschillende invloedssferen te kennen. Als belangrijke bron van invloed moet u ook de redacteuren en schrijvers persoonlijk kennen. Wanneer u weer conferenties en beurzen bijwoont, houdt dan de lijst met mediasponsors in de gaten en let vooral op wie er in de schaduw op de loer ligt, zich bezighoudt met gesprekken in wandelgangen en de ontwikkelingen industrie in de gaten houdt.
Als je ze eenmaal hebt gevonden, benaderen ze dan met essentiële informatie - zonder jargontaal - en begrijp dat ze op zoek zijn naar relevant nieuws (de wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe). Vraag jezelf altijd af of het van toepassing is op hun publiek en waarom het hen iets zou kunnen interesseren.
Check out volledige artikel en de lijst hier !