Salesforce en TikTok werken nauwer samen
Salesforce heeft het partnership uitgebreid met TikTok om het voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud, gemakkelijker te maken de TikTok-community te bereiken. Zo maakt de samenwerking het onder andere mogelijk te adverteren naar gebruikers en producten beter vindbaar te maken. Het partnership is de nieuwste investering in het Commerce Cloud-platform om bedrijven te helpen de social media-savvy doelgroep te bereiken.
Bijna 1 op de 10 aankopen vindt plaats via social media en dat aantal stijgt alleen maar. Nu digitale aankopen via social media, ook wel social commerce genoemd, een steeds belangrijker kanaal wordt, biedt deze samenwerking bedrijven de kans om social shoppers te begrijpen en gepersonaliseerde content te creëren voor de 1 miljard maandelijkse gebruikers van TikTok. Dit geeft consumenten meerdere mogelijkheden om in contact te komen met hun favoriete merken.
“TikTok is de thuisbasis van een nieuw soort winkelervaring waar de community, entertainment en commercie samenkomen. Hierdoor ontstaan unieke mogelijkheden om met consumenten in contact te komen en impactvolle resultaten te behalen,” zegt Melissa Yang, hoofd ecosysteem partnerschappen bij TikTok. “We zijn verheugd om samen te werken met Salesforce om het voor online verkopers een stuk makkelijker te maken om gevonden te worden en op een authentieke manier contact te leggen met de TikTok-community.”
De samenwerking maakt het voor bedrijven mogelijk om hun aanwezigheid op TikTok op te bouwen door:
Het aanjagen van de productiviteit van verkopers met geautomatiseerde, slimme product feeds. Bedrijven kunnen hun producten met één klik op TikTok publiceren via een breed scala aan advertentie-oplossingen, waarbij bestaande Commerce Cloud-catalogi op TikTok worden gesynchroniseerd.
Het leveren van vergaande personalisatie en efficiënte conversie van advertenties. Met TikTok Pixel kunnen online verkopers snel en eenvoudig de advertentieprestaties analyseren en campagnes optimaliseren om producten beter vindbaar te maken. Met Advanced Matching kunnen verkopers TikTok-advertenties ook beter op elkaar afstemmen en doelgroepen opbouwen voor retargeting, oftewel om kopers te bereiken die al eerder de website hebben bezocht.
Het verbeteren van de klantervaring. Met dynamische video- en beeldadvertenties kunnen verkopers een nieuw publiek inspireren via verschillende kanalen.
“Onderzoek van Salesforce laat zien dat de consumenten steeds vaker de voorkeur hebben om contact te leggen met bedrijven via digitale kanalen zoals social media. Voor de Gen Z en de Millennial-generatie geldt die voorkeur zelfs nog sterker,” geeft Björn de Visser, Regional Vice President Commerce Cloud Nederland bij Salesforce aan. “De verwachting is dat de consument de komende drie jaar steeds vaker via social media zal winkelen. In aanvulling op kanalen zoals Facebook en Instagram, kunnen verkopers nu ook eenvoudig het populaire TikTok platform toevoegen en lanceren als een nieuw verkoopkanaal binnen Salesforce Commerce Cloud. Dit biedt merken grote kansen om relevantie uit te breiden, de klant interactie te verbeteren en omzet te verhogen.”