Cisco biedt nieuw Managed Services aanbod voor Webex
Cisco heeft een nieuwe Webex Wholesale Route-to-Market (RTM) voor service provider partners gelanceerd om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van het MKB. Het nieuwe verkoopmodel omvat een enkele commerciële overeenkomst met elke partner en een selfserviceplatform voor serviceproviders om beheerde services voor Webex te leveren, evenals de flexibiliteit, schaalbaarheid en flexibiliteit om hun eigen co-branded aanbiedingen te creëren.
Het Wholesale-partnerprogramma biedt op verbruik gebaseerde facturering met vaste, voorspelbare pakketprijzen per gebruiker/maand en biedt serviceproviders verschillende factureringsopties. De partner onboarding-ervaring omvat toegewijde Cisco-experts, gecombineerd met uitgebreide online training en een robuuste set migratie- en marketingtoolkits om de marktvraag te stimuleren en MKB-klanten te bedienen.
“Wanneer serviceproviders vollediger eigenaar zijn van het klanttraject, vergroot dit de controle over het ontwerp, de levering, de facturering en de ondersteuning van de oplossing. Dit vertaalt zich in verbeterde klantervaringen en grotere marktsnelheid. Dit nieuwe groothandelsmodel zal precies dat doen voor Cisco en zijn partners”, zegt Elka Popova, VP Connected Work Research, ICT, Frost & Sullivan. "Deze aanpak stelt providers ook in staat om het MKB een completere oplossing te bieden door telco-services, zoals connectiviteit, beveiliging en mobiliteit, te integreren met Cisco's Webex cloud collaboration services-suite en Cisco-apparaten."
Deze nieuwe groothandelsoplossing maakt het voor serviceproviders gemakkelijk om hun merk te benutten met een co-branded aanbod, voort te bouwen op hun marktpositie en te innoveren met hun eigen diensten. API's en Partner Portal-functies zorgen voor een eenvoudige beheerervaring. En door een maandelijks verbruiksmodel te gebruiken, kunnen ze transacties met lage wrijving leveren die bij uitstek geschikt zijn voor het MKB. Bovendien omvat het succesplanningsproces van Cisco een volledig beheerd onboardingproces voor serviceproviderpartners, van pre-work tot productie. Een parallel marktintroductieproces versnelt klantacquisitie- en migratieactiviteiten met marketinginhoud, verkoopbevordering, adoptiemiddelen, ondersteuningstraining en lanceringscampagnes.
“Door gebruik te maken van de merkkracht van gerespecteerde serviceproviders en deze te combineren met onze inclusieve Webex-technologie, snelle innovatie en complete samenwerkingsportfolio, creëren we winnende partnerschappen die inspelen op de communicatiebehoeften van kleine en middelgrote bedrijven en hen helpen te gedijen in een hybride werkwereld”, zegt Jeetu Patel, Cisco EVP en GM, Security & Collaboration.
Initiële managed services-pakketten voor Webex die beschikbaar zijn via de Wholesale RTM omvatten:
Bellen via Webex: bellen op ondernemingsniveau en geavanceerde samenwerking met functies voor 1:1-berichten en groepsberichten, het delen van bestanden en veilige basisvideoconferenties voor maximaal 100 gebruikers, voor een complete PBX-vervanging, inclusief ondersteuning voor meerdere apparaten, visuele voicemail, intelligente oproeproutering en meer.
Bellen in gemeenschappelijke ruimtes: Bellen voor gedeeld gebruik en gemeenschappelijke ruimtes en telefoons.
Webex Meetings: een premium vergader- en berichtenervaring met vergaderingen voor maximaal 1000 gebruikers. Bevat ook AI-gestuurde intelligentie met Webex Assistant, Slider, remote desktop control, moderator controls en meer.
Webex Suite: omvat al het bovenstaande met premium bellen, berichten en vergaderingen, plus geavanceerde functies die boeiend en inclusief zijn.
Beheerde services voor Webex is de eerste aanbieding die beschikbaar is via het Cisco Wholesale Partner-programma. Dit jaar worden er meer Cisco-apparaten en andere Cisco-cloudservices voor de MKB-markt gelanceerd.