MediaMarkt wordt official Ajax esports partner
MediaMarkt is het komende esports-seizoen official Ajax esports partner. In de MediaMarkt aan de Johan Cruijff Boulevard, op een steenworp afstand van het Ajax-stadion, is een gloednieuwe Esports Room gebouwd. De esporters van Ajax zullen daar hun trainingen houden en wedstrijden gaan spelen. Om ook de esportsfans de mogelijkheid te geven hun sporters van dichtbij in actie te zien, is iedereen welkom in de MediaMarkt Esports Room. MediaMarkt onderstreept hiermee de plek te zijn voor esporters, fans en gamers.
Steffany Sprong, Social Media & Brand Activation Manager Benelux: “Gaming is voor ons een belangrijke markt. Dat zie je ook aan ons uitgebreide assortiment. Naast de nieuwste games, zoals FIFA 23, kunnen gamers bij ons terecht voor de nieuwste consoles en accessoires om op het hoogste niveau te kunnen presteren. De samenwerking met Ajax is voor ons daarom een logische stap. Ook omdat onze winkel Amsterdam Arena letterlijk naast de thuisbasis van Ajax ligt. Door deze samenwerking kunnen wij de gamers en esports fans nog meer bieden, want hoe leuk is het om niet alleen bij ons uit een breed assortiment games en gamesbenodigdheden jouw favorieten te kunnen kiezen, maar ook bij ons in de Esports Room jouw favoriete esportsteam te zien trainen en geweldige esportswedstrijden live te kunnen volgen.“
Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: “Esports is onverminderd populair, voor Ajax blijft het een interessante manier om een jongere doelgroep te binden. Een nog steeds groeiende doelgroep die ook voor MediaMarkt interessant is. Met MediaMarkt hebben we een ‘goede buur’ waarmee we mooie plannen hebben.”
Sprong vult aan dat inderdaad ook MediaMarkt door deze samenwerking esports toegankelijker wil maken voor jongeren, vooral voor die jongeren voor wie dat niet altijd vanzelfsprekend is. “Vooral ook jongeren die zelf niet de middelen hebben de esports games te kopen, kunnen hier met elkaar deze enorm populaire sport spelen in de door MediaMarkt beschikbaar gestelde Esports Room . Door een brede groep jongeren de mogelijkheid te geven zelf de esports te beoefenen, groeit de esports community en stijgt hopelijk ook de kans dat onontdekte talenten boven komen die Ajax of het Nederlands esports elftal op het hoogste niveau kunnen gaan neerzetten.”
Sprong nodigt dan ook alle gamers uit om de nieuwe FIFA 23 game te spelen. “Van 30 september tot en met 2 oktober aanstaande kunnen esporters in één van de 16 deelnemende MediaMarkt winkels in Nederland hun FIFA 23 skills gaan testen voor de ultieme winst. Per winkel kwalificeert 1 speler zich voor het grote eindtoernooi op 9 oktober. De eindfinale wordt gespeeld door de twee overgebleven esporters samen met een pro-FIFA esporter van Ajax in MediaMarkt Amsterdam Arena en een pro-FIFA esporter van Feyenoord in MediaMarkt Tech Village in Rotterdam. Daarbij wordt gestreden om de kampioensbeker, een Logitech G435 gaming headset én een PS5!”