YouTube breidt adverteerdersmogelijkheden uit
Alphabet-dochter YouTube zal de manieren voor adverteerders uitbreiden om muziek- en podcast-luisteraars en kijkers op connected tv's te bereiken, zo stelde de onderneming eerder deze week. De aankondiging komt op het moment dat de reclame-sector worstelt met een recordhoge inflatie en verstoringen van de toeleveringsketen, waardoor sommige merken hun marketingbudgetten hebben verlaagd.
De uitdagende economische omstandigheden hebben ertoe geleid dat adverteerders zeer gefocust zijn op vormen van marketing die nieuwe klanten kunnen bereiken en de productverkoop zullen stimuleren, aldus Debbie Weinstein, vice-president van wereldwijde adverteerdersoplossingen voor Google en YouTube, tegenover Reuters. "Ze willen weten wat werkt en hoe ze kunnen verdubbelen."
Uitbreiding audioreclame
Het streaming-videoplatform zal audioreclame wereldwijd uitbreiden om merken in staat te stellen mensen te bereiken die YouTube gebruiken om naar muziek of podcasts te luisteren. Hoewel YouTube beter bekend staat om het bekijken van video's, is het platform de op één na populairste dienst voor het luisteren naar podcasts, aldus Weinstein, daarbij verwijzend naar een rapport van Edison Research.
Het platform zal ook een nieuw pakket advertentiemogelijkheden aanbieden, genaamd "Moment Blast". Daarmee moet een merk een 'uitstekende positionering' krijgen bij enkele van de meest populaire contentgroepen op YouTube, wanneer gebruikers video's bekijken op met internet verbonden tv's of andere apparaten. Merken kunnen het pakket kopen om belangrijke momenten te 'bezitten', zoals sportevenementen of productlanceringen.