Floris Hulshoff Pol - 25 oktober 2022

Hunkemöller boost omnichannel experience met Expertum en SAP

Hunkemöller boost omnichannel experience met Expertum en SAP image

Expertum maakt bekend dat ze een in-store Clientele App voor Hunkemöller, Europa's snelst groeiende lingeriemerk, heeft ontwikkeld. De app, die inmiddels internationaal in meer dan 900 winkels wordt gebruikt, zorgt voor een verbeterde customer experience en upsell in de winkel, door omnichannel-technologie.

De omnichannel strategie van Hunkemöller
Hunkemöller wilde zijn omnichannel-strategie uitbreiden met een on-site verkooptool die de klantbeleving in de winkel zou verbeteren en upsell zou verhogen. Omdat ze geen geschikte pasklare oplossing konden vinden, hebben ze de SAP-experts van Expertum benadert om een op tablets gebaseerde clientele-app te ontwikkelen.

De Clientele-App moet hiermee de complete online catalogus beschikbaar maken op een inspirerende en visueel aantrekkelijke manier voor winkelmedewerkers in elke winkel van Hunkemöller. Hiermee zal het verkooppotentieel van kleinere winkels niet langer beperkt worden door hun capaciteit om fysieke voorraad te hebben. Tegelijkertijd moest de app perfect aansluiten bij het schitterende merk van Hunkemöller en veel aandacht geven aan een geweldige klantbeleving.

Een Agile mindset
Een Clientele-App waarvan meer dan 900 winkels afhankelijk zijn, moet zowel duurzaam zijn, als er inspirerend uitzien. Aangezien de app helemaal van scratch af aan werd ontwikkeld, zouden de wensen van Hunkemöller tijdens het bouwen geleidelijk ontwikkeld worden. Waardoor een flexibele aanpak nodig was.

Sjoerd van Middelkoop, Partner & Director Expertum NL, schetst het verloop van het project: “Met design thinking sessies zorgden we ervoor dat we een helder beeld kregen van de benodigde functionaliteiten die Hunkemöller nodig had. We bouwden een prototype van de app en vervolgens begonnen we een Agile ontwikkelingsproces om tot dat resultaat te komen. Tegelijkertijd bleven we flexibel genoeg om veranderingen, waar de voorkeur aan werd gegeven, gedurende de hele levenscyclus van het project op te nemen.”

“We hebben gekozen voor het SAP Business Technology Platform, omdat deze de mogelijkheid biedt de UI5-technologie van SAP te gebruiken, wat precies aansluit bij de branding van Hunkemöller. Daarnaast is dit ook te combineren met andere technologieën die beschikbaar zijn op het platform. Deze keuze stond dus garant voor stabiliteit, snelheid, productintegratie en een mooi design!”

Het resultaat
De Clientele-App draait succesvol op tablets van de winkelmedewerkers in meer dan 900 winkels. De ‘look-and-feel’ komt perfect overeen met die van Hunkemöller en functioneert met de snelheid, stabiliteit en eigenschappen die vereist zijn voor bedrijfssoftware. Het biedt ook remote ondersteuning mogelijkheden.

Terugkijkend op de samenwerking met Expertum om de app te ontwikkelen en de implementatie zegt Gordon Smit, Global IT Director bij Hunkemöller, het volgende: “Expertum is een zeer open organisatie. Ze zijn heel erg duidelijk over de tijdlijnen en waar mogelijke pijnpunten zitten. Daarnaast zijn ze zeer duidelijk over het projectplan. Ze pasten uitstekend bij ons.”

Voor meer informatie heeft Expertum een case study en een korte video beschikbaar gesteld, waarin u meer te weten kunt komen over het project: https://vimeo.com/user99000716/hunkemoller-clientele-app

Expert Sessie live
Expertum organiseert op 10 november a.s. een Expert Sessie. Tijdens dit live event in de SAP Experience Center in 's-Hertogenbosch leggen we uit hoe Hunkemöller en Expertum erin geslaagd zijn om de perfecte Clientele App te creëren om het 'endless aisle' principe te ondersteunen. Schrijf je in via deze link: https://bit.ly/3Dd3edq

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW