CRM-platform HubSpot integreert WhatsApp in Marketing Hub en Service Hub
Customer relationship management-platform (CRM) HubSpot introduceert de mogelijkheid tot het integreren van WhatsApp binnen de Marketing Hub en Service Hub. Met meer dan twee miljard maandelijkse gebruikers is WhatsApp ‘s werelds populairste messagingdienst. Dankzij de integratie in HubSpot kunnen teams bestaande zakelijke WhatsApp-accounts koppelen aan hun gedeelde inbox om met klanten en prospects te communiceren. Deze gegevens worden zo direct onderdeel van het (bestaande) klantprofiel in het HubSpot CRM.
Met de WhatsApp-integratie kunnen marketing- en klantenserviceteams direct vanuit HubSpot met klanten communiceren via het medium van hun voorkeur, of dat nou tekst, afbeeldingen of video's zijn. Zij beschikken over HubSpots gedeelde inbox, dat teams een volledig geschiedenisoverzicht geeft van ieder klantgesprek. Doordat alle klantgesprekken op één locatie plaatsvinden kunnen zij sneller communiceren met klanten. Ook biedt de integratie mogelijkhedem voor het automatiseren en personaliseren van berichten.
'Meer inzicht in je contacten'
“De manier waarop klanten graag communiceren verandert continu. HubSpot biedt een rijke set aan functies om op nieuwe manieren verbinding te blijven maken met klanten. Door de integratie met WhatsApp krijg je nog meer inzicht in je contacten. Hierdoor ben je beter in staat om de klanttevredenheid te analyseren en je effectiviteit te meten. We zijn dan ook verheugd om onze klanten deze mogelijkheid te bieden”, zegt Tjitse Plantenga, Sales Manager Benelux bij HubSpot.
“Mensen en bedrijven willen via messaging communiceren en zakendoen. Bedrijven van iedere grootte omarmen deze verschuiving en vinden nieuwe manieren om betrokken te blijven met hun klanten, ze ondersteuning te bieden en de verkoop te bevorderen”, zegt Kyle Jenke, Director of Partnerships voor Business Messaging bij Meta. “We kijken uit naar de samenwerking met HubSpot, om zo WhatsApp voor meer bedrijven beschikbaar te maken en via het messagingplatform betere customer journeys van begin tot eind te realiseren.”