ChannelEngine werkt samen met TikTok
ChannelEngine, een tech bedrijf uit Leiden op het gebied van integratie van e-commerce-marktplaatsen, is een partnerschap aangegaan met TikTok, de bestemming voor korte mobiele video's, die verkopers verbindt met de TikTok-community. De integratie biedt verkopers een naadloze e-commerce-ervaring en een vereenvoudigde manier om hun catalogus te synchroniseren, hun aanwezigheid op te bouwen, te adverteren en de verkoop rechtstreeks op TikTok te stimuleren.
TikTok Shop is een nieuwe innovatieve winkelfunctie waarmee verkopers rechtstreeks kunnen presenteren en verkopen via in-feed video's, LIVE's en het tabblad productshowcase.
Er wordt voorspeld dat social commerce en live shopping in het VK in 2023 $ 7,46 miljard zullen bereiken en in Zuidoost-Azië voor $ 13 miljard zullen bloeien. Onder de veranderende trends creëert TikTok een nieuw soort winkelervaring die creatieve, vermakelijke inhoud combineert met het ontdekken en kopen van nieuwe producten. Innovatieve verkopers en marketeers verschijnen als onderdeel van de TikTok-community en inspireren co-creatie en betrokkenheid.
TikTok is altijd op zoek naar manieren om de ervaring van hun community te verbeteren en experimenteert graag met nieuwe handelsmogelijkheden om merken te ondersteunen en hun community in staat te stellen te ontdekken en zich ermee bezig te houden waar ze van houden. De integratie van ChannelEngine met TikTok stelt verkopers in staat om naadloos hun aanwezigheid op TikTok op te bouwen, waardoor aankopen via livestream-showcases en productvideo's worden uitgevoerd met volledig geautomatiseerde, end-to-end beheerstromen, vanaf het moment dat een bestelling wordt geplaatst tot aan de uiteindelijke levering .
Naast het VK zal ChannelEngine begin 2023 zijn integratie met TikTok Shop Zuidoost-Azië lanceren, waardoor handelaren in Indonesië, Thailand, Vietnam, Maleisië, de Filippijnen en Singapore kunnen genieten van de volledige breedte van ChannelEngine's samenwerking met TikTok, waardoor merken naadloos kunnen verkopen hun producten in deze lucratieve regio.
Jorrit Steinz , CEO en oprichter van ChannelEngine, zegt : “We zijn erg trots dat we een van de eerste integrators zijn die een verbinding met TikTok Shop lanceren. Onze verbinding is nu live in het VK en komt binnenkort naar SEA. We zijn verheugd om samen te werken met TikTok en het voor verkopers gemakkelijker te maken om hun merken te laten groeien en de verkoop op het platform te stimuleren.”
Een aantal in het VK gevestigde ChannelEngine-partners gaan de TikTok Shop-ervaring testen, waaronder het Britse multinationale bedrijf voor consumptiegoederen Reckitt, dat onder zijn stal van grote merken Dettol, Veet, Durex, Nurofen, Finish, Lysol, Harpic en Move verkoopt Vrij.
"ChannelEngine is al drie jaar onze partner en heeft ons en onze andere partners geholpen met het verbinden van vitale online verkoopplatforms", merkt Patrick Poelgeest op, Reckitt eCom Lead for Data, Insights and Technology . “Wat TikTok betreft, we zijn enorm verheugd om met hen samen te werken en te beginnen met verkopen met TikTok Shop in het VK via sociale media en livestreams. Samen met onze partners en klanten zet Reckitt zich in voor het leveren van een "WOW!" consumenten ervaring. Dit betekent dat we onze klanten de best mogelijke winkelervaring bieden. TikTok biedt ons de mogelijkheid om consumenten verder te informeren en op te leiden over onze producten via livestreams en videofeeds met makers die ze vertrouwen en waar ze van houden, terwijl we de beste one-stop-shopervaring creëren.”
Net als Reckitt hebben verkopers op TikTok Shop de mogelijkheid om op een zinvolle manier contact te maken met hun klanten. Door gebruik te maken van een unieke mix van organische video's, betaalde promoties en partnerschappen met makers, kunnen verkopers hun verhalen vertellen, ontdekt worden en uiteindelijk aankopen stimuleren, allemaal binnen TikTok.