Strategiebureau MIX sluit zich aan bij bureaucollectief MakerStreet
MIX sluit zich per direct aan bij het bureaucollectief MakerStreet. Het collectief neemt een belang in het snelgroeiende bureau dat werd opgericht door Ashwin Murli en Mark Schoones. MIX is gespecialiseerd in strategie- en conceptontwikkeling binnen de domeinen advertising, branding en content.
Met de toevoeging van MIX verstevigt MakerStreet haar marketingpropositie met marketingstrategie en creatie. Het bureaucollectief is al actief in het marketingdomein met Unplugged (behavioral research & design), Elevator (online marketing) Mr Koreander (communicatie), Iron/Out (website performance) en Big Shots (contentproductie). “MIX vervult een hele logische rol in ons marketingaanbod. Hun strategische- en conceptuele kwaliteiten zijn de ideale aanvulling op onze andere marketingbureaus. Hiermee versterken we het aanbod voor merken en scale-ups”, vertelt Jasper Olieroock, Managing Partner bij MakerStreet.
Het elfkoppige team van MIX is met haar twee jaar nog vrij jong, toch twijfelden oprichters Ashwin Murli en Mark Schoones niet lang over de beslissing om zich aan te sluiten. Schoones: “We zijn al eens gepolst om ons aan te sluiten bij een netwerk, maar dat voelde nooit zo lekker, maar met MakerStreet werken we eigenlijk al anderhalf jaar samen, waardoor hun ‘full specialism’ werkwijze goed kennen.” Schoones vervolgt: “Het bijzondere is dat het geen netwerk is, maar een collectief. En juist dat is bepalend voor de inrichting van onze samenwerking. Het is gedecentraliseerd en leunt volledig op het specialisme van de partners en haar makers. Geen gedwongen winkelnering voor klanten. Geen geforceerde samenwerkingen tussen agencies. Alles moet vanuit toegevoegde waarde ontstaan.”
Schoones en Murli zien MIX in de punt van de marketingpropositie van MakerStreet. “In samenwerking met de andere MakerStreet agencies hebben we al diverse grote en internationale accounts en campagnes binnengehaald.” Ashwin Murli vult aan. “Mark en ik geloven heilig in de kracht van het collectief. Daarom zijn we MIX ook samen begonnen. Dat MIX nu zelf ook onderdeel uitmaakt van een collectief is voor ons dus heel logisch. Door de operationele steun en slagkracht van MakerStreet zijn we in staat om te groeien en te doen waar we goed in zijn: onderscheidende strategieën en ideeën ontwikkelen.”
Sinds oprichting in 2011 ontwikkelt en begeleidt MakerStreet gespecialiseerde bureaus en leidt het ondernemers op. Hierdoor groeit het collectief jaarlijks met 25%. “Meestal zijn dat bureaus die ontstaan vanuit andere MakerStreet agencies, en soms, zoals in dit geval met Mix, door een bureau aan te laten sluiten.”, vervolgt Olieroock. Hierdoor kunnen onze 18 specialistische bureaus, bestaande uit met meer dan 400 makers, volledig zelfstandig, en indien gewenst, gezamenlijkheid klanten bedienen.”
Schoones en Murli blijven beiden aan MIX verbonden als tweekoppige directie en aandeelhouders. Het kantoor blijft op het huidige hoofdkwartier aan de Spuistraat 35 in Amsterdam.