Musk: Advertentie-inkomsten van Twitter zijn sterk gedaald
De advertentie-inkomsten van Twitter zijn sterk gedaald, geeft topman Elon Musk toe. Musk stelt echter dat Twitter in het komende kwartaal een positieve cash flow kan hebben. Onder meer de kostenbesparingen en reorganisaties die Musk doorvoerde spelen hierbij een rol.
Dit is door Musk bekend gemaakt tijdens een toelichting aan investeerders van de financiële vooruitzichten voor Twitter voor het komende kwartaal, waarover Reuters bericht. Musk noemt het 'stuitend' hoe slecht Twitter zijn dienst monetariseerde. De nieuwe topman die sinds oktober aan de macht is heeft sterk ingezet op het realiseren van kostenbesparingen. Zo zijn duizenden medewerkers ontslagen, zijn de cloudkosten teruggedrongen en is een datacenter gesloten. Dit zou de uitgaven van Twitter dit jaar met zo'n 3 miljard dollar verlagen.
Lagere advertentie-inkomsten
Musk geeft echter toe dat de advertentie-inkomsten van Twitter sterk zijn gedaald. Dit is volgens de topman onder meer te wijten aan de natuurlijk cycli van advertentie-uitgaven. Een deel van de terugloop zou 'politiek' zijn.
De Twitter-topman ging ook in op de recente technische problemen bij het platform. Over de storing van afgelopen maandag stelt Musk dat een wijziging gericht op 1% van de gebruikers een catastrofale wijziging bleek te zijn voor alle gebruikers. Ook meldt hij dat het team van Twitter druk bezig is het met opschonen van de broncode van Twitter in het algemeen.
Twitter kan op termijn volgens Musk uitgroeien tot een grote speler op de financiële markt. Hij wil onder meer betalingen integreren in Twitter en gebruikers de mogelijkheid bieden met een druk op de knop geld te sturen naar andere gebruikers. Daarnaast wil Musk zich met Twitter richten op het realiseren van inkomsten uit advertentieverkopen.