Google maakt AI-gebaseerde Search Generative Experience beschikbaar
Google geeft de eerste gebruikers toegang tot Search Generative Experience (SGE). Deze nieuwe manier van zoeken moet 'het werk uit zoeken halen' en zorgen dat gebruikers onderwerpen sneller begrijpen en zaken sneller voor elkaar krijgen.
Met SGE stellen gebruikers niet langer een reeks vragen om vervolgens de informatie die zij in de zoekresultaten zelf bij elkaar te hoeven 'puzzelen'. SGE doet dit voortaan automatisch voor gebruikers. Het richt zich hiermee met name op de ingewikkeldere vragen, die momenteel nog meerdere zoekopdrachten vereisen. Denk daarbij aan het verkennen van een nieuw onderwerp, het verzamelen van tips over specifieke vragen en ontdekken van nieuwe producten en overwegingen tijdens online winkelervaringen.
Google geeft een beperkt aantal gebruikers toegang tot SGE. Dit gebeurt via Search Labs, een nieuwe programma gericht op vroegtijdige experimenten van het bedrijf. Search Labs is beschikbaar via een wachtwoord, waarvoor je je kunt aanmelden. Zodra gebruikers aan de beurt zijn, stelt Google hen hiervan via e-mail op de hoogte. Meer informatie is hier beschikbaar.