HubSpot deelt ESG-resultaten
HubSpot deelt zijn ESG-resultaten in een duurzaamheidsrapport 2023. Deze deelt voortgang richting klimaatneutraliteit en investeringen in medewerkers, gemeenschappen en klantvertrouwen.
Het CRM-bedrijf HubSpot deel zijn voortgang en doelstellingen op gebied van ESG (Environmental, Social, Governance). De resultaten zijn gepubliceerd in zijn derde Sustainability Report. Het rapport identificeert bovendien belangrijke kansen waar het bedrijf zich op richt om meer impact te maken: meer investeringen in klimaatactie, toegevoegde waarde en gelijkheid voor werknemers, de ondersteuning van lokale gemeenschappen en een focus op good governance.
De belangrijkste behaalde ESG-resultaten in 2022 en het eerste kwartaal van 2023:
- Met als doel een klimaatneutrale bedrijfsvoering in 2040, heeft HubSpot een aantal belangrijke mijlpalen gehaald. Zo is het bedrijf onder andere koolstofneutraal voor scope 1- en 2-emissies. Bovendien zijn doelen geformaliseerd en ingediend bij het Science-Based Targets Initiative (SBTi), die naar verwachting medio 2023 worden geaccordeerd.
- Het hybride werkmodel is versterkt, onder andere door meer in te zetten op sociale verbinding en persoonlijke opleidingsmogelijkheden voor alle 7.400+ werknemers. Bovendien is meer geïnvesteerd in een diverse werkcultuur. Het personeelsbestand is 47% vrouw en van alle directieleden identificeert 70% zich als vrouw en/of persoon van kleur.
- HubSpot-medewerkers hebben zo’n 2.000 werkuren pro bono besteed aan werk voor lokale gemeenschappen. Deze uren vertegenwoordigen gemiddeld een waar van $868.500.
- Er zijn verschillende product features toegevoegd die data privacy en security verbeteren. Zo is het makkelijker voor HubSpot-gebruikers om te voldoen aan het vergeetrecht, is verplichte tweefactorauthenticatie uitgerold en is opnieuw een SOC 2-audit met succes voltooid (met inbegrip van het Europese datacenter).
- Er zijn uitgebreide toezichtprocedures opgesteld, waarin verschillende committees de kwaliteit van good governance in stand houden.
HubSpot is vastbesloten om elk jaar de resultaten te verbeteren. Naar de toekomst toe richt het bedrijf zich daarom onder meer op het behalen van de SBTi-doelen, het bevorderen van een diverse, inclusieve en verbonden werkcultuur met gelijke kansen, en integere bedrijfsvoering om maatschappelijk vertrouwen te behouden.
"Bij HubSpot willen we een bedrijf bouwen waar toekomstige generaties trots op kunnen zijn”, zegt Tjitse Plantenga, Sales Manager Benelux bij HubSpot. “En dat willen we op transparante wijze doen, door helder te rapporteren over onze ESG-initiatieven, de vooruitgang die we daarin hebben geboekt, wat we hebben geleerd én waar nog werk aan de winkel is.”
Ga voor meer informatie over duurzaamheid bij HubSpot en het ESG-rapport naar www.hubspot.com/sustainability