Digital Realty brengt in kinderboek de IT- en datacenterwereld tot leven
Het voornaamste doel van het boek 'Op avontuur in de Cloudwereld' is het creëren van bewustwording bij basisschoolleerlingen van zes tot twaalf jaar. Het boek geeft deze jonge lezers een kijkje achter de schermen in de datacenterwereld.
Het boek legt uit hoe nieuwe technologieën ons dagelijks leven beïnvloeden en welke techniek daarachter schuilt gaat. Zo ontdekken de twee zussen Bella en Nini in het verhaal dat zodra het internet niet werkt hun ‘slimme huis’ en apparaten ook niet meer werken, en gaan ze op een avontuur om dit internetprobleem op te lossen.
Jongeren generaties aantrekken
Het kinderboek deelt kennis en creëert bewustzijn over de datacentersector op verschillende niveaus. Voor kinderen biedt het boek een positieve en leerzame kennismaking met de wereld van datacenters en de technologie erachter. Tegelijkertijd zijn ouders en verzorgers die werkzaam zijn in de IT- en datacentersector hiermee in staat om spelenderwijs aan hun kinderen te laten zien wat voor werk zij doen, en hoe essentieel dit beroep is voor de maatschappij.
Digital Realty stelt het boek kosteloos beschikbaar voor basisscholen. Dit initiatief sluit aan op andere activiteiten en samenwerkingen van Digital Realty met het primair onderwijs zoals het datacenter spreekbeurt pakket, de datacentergame, en gastlessen op diverse bassischolen.
'Positief beeld creëren van datacenters'
Melissa Scholten, Communicatie Manager bij Digital Realty: "We willen met dit boek een positief beeld creëren van datacenters en de technologie die daarachter schuilgaat. We brengen de jonge lezers bij dat er mensen nodig zijn om het internet online te houden. Door kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met de wereld van IT en datacenters, hopen we interesse en nieuwsgierigheid te wekken voor deze sector. Maar vooral ook een stukje bewustwording, zowel voor de kinderen als hun omgeving die nog niet bekend zijn met datacenters. Ik ben blij dat Digital Realty dit soort initiatieven omarmt en ondersteunt, en het belang ziet om te investeren in de jeugd.”
Het kinderboek draagt het bij aan eerdere initiatieven van Digital Realty om de datacentersector aantrekkelijk te maken voor de jongere generatie. Voorbeelden van dit soort initiatieven zijn de samenwerkingen van Digital Realty met JINC en Digital Realty’s jaarlijkse deelname aan Girls’ Day. Jongeren kennis laten maken met de datacentersector is een belangrijke pijler van Digital Realty's maatschappelijke betrokkenheid, waarmee het bedrijf een blijvende impact wil hebben op de volgende generatie. Met het kinderboek wil Digital Realty de jeugd inspireren en laten zien dat de IT- en datacenter sector een stimulerende en betekenisvolle carrièrekeuze is.
Wil jij een exemplaar van het boek ontvangen? Neem dan contact op met Melissa Scholten van Digital Realty.