Witold Kepinski - 11 augustus 2023

Microsoft 365 krijgt nieuwe tools en integraties

Microsoft 365 krijgt nieuwe tools en integraties, waaronder het naar voren brengen van de kracht van de volgende generatie AI op een drietal belangrijke gebieden.

Microsoft 365 krijgt nieuwe tools en integraties image

Deze innovaties zullen de efficiëntie verbeteren, klantervaringen verbeteren en snellere besluitvorming mogelijk maken, aldus Microsoft:

'Of het nu gaat om een ​​inspectie, installatie of een onderhoudsverzoek, eerstelijns servicemanagers willen hun tijd besteden aan het helpen van hun team bij het leveren van uitzonderlijke serviceactiviteiten en niet aan inefficiënte taken zoals het kopiëren en plakken van informatie van het ene systeem naar het andere. We proberen de productiviteitsapplicaties die eerstelijnsmanagers dagelijks gebruiken, te doordrenken met de robuuste gegevens en intelligentie van onderliggende bedrijfsapplicaties. Dit helpt de eerstelijnservaring te stroomlijnen en de efficiëntie van operaties te vergroten.

  • Copilot in Dynamics 365 Field Service met Outlook- en Microsoft Teams-integraties brengt de kracht van de volgende generatie AI naar serviceprofessionals in de frontlinie. Eerstelijns servicemanagers die klantescalaties in Outlook of Microsoft Teams ontvangen, kunnen Copilot in Dynamics 365 gebruiken om het maken van werkorders te stroomlijnen met relevante details die vooraf zijn ingevuld vanuit e-mails of chats, de planning van technici te optimaliseren met gegevensgestuurde aanbevelingen op basis van factoren zoals reistijd, beschikbaarheid en vaardigheden, en genereer conceptantwoorden op klantberichten met een samenvatting van de volgende stappen zonder van app te wisselen.
  • Met de Dynamics 365 Field Service-app in Microsoft Teams hebben eerstelijnstechnici toegang tot de belangrijkste werkorderfunctionaliteit in hun werkstroom. Technici kunnen nu in één oogopslag aankomende werkorders zien in hun thuiservaring in Teams, volledige werkorderdetails delen en eenvoudig met één klik toegang krijgen tot Dynamics 365 Remote Assist om problemen met externe experts in realtime op te lossen als ze extra ondersteuning nodig hebben om te voltooien banen.

Het behouden van end-to-end zichtbaarheid van operaties kan tijdrovend zijn voor eerstelijnsmanagers met fluctuerende teamschema's en vaak een groot, verspreid team. Binnenkort kan Microsoft 365 Copilot prompts verzamelen en inzichten ophalen voor eerstelijnsmanagers, gebruikmakend van gegevens uit de Shifts-app met een nieuwe Shifts-plug-in voor Microsoft 365 Copilot , naast gebruikers- en bedrijfsgegevens waartoe het toegang heeft, zoals Teams-chatgeschiedenis, SharePoint, e-mails en meer. Hierdoor kunnen eerstelijnsmanagers snel een lijst krijgen met belangrijke items die specifiek zijn voor hun team en locatie om tijdrovende taken, zoals het overzien van ploegendiensten en het onboarden van nieuwe werknemers, te versnellen.

Moeiteloze communicatie

De cultuur op de werkvloer is gebouwd op een verbinding met de bedrijfsmissie en het begint allemaal met sterke communicatielijnen. Wanneer bedrijven een gemakkelijke manier vinden om toegang te krijgen tot consistente communicatie, voelen eerstelijnswerkers zich geïnformeerd en verbonden. Met één enkel communicatieplatform om hun hele personeelsbestand te bereiken, hoeven zakelijke communicators hun digitale werkplek niet te verlaten om verbinding te maken met de frontlinie.

  • Aankondigingen in Viva Connections stellen zakelijke communicators in staat om belangrijke aankondigingen op te stellen, in te plannen en erop gericht te zijn, zoals dringende mededelingen, rolspecifieke updates en wijzigingen in het veiligheidsbeleid voor eerstelijnswerkers. Communicators kunnen snel rechtstreeks vanuit Viva Connections berichten verzenden zonder Teams te hoeven verlaten. Berichten worden aan de frontlinie afgeleverd via pushmeldingen op hun mobiele apparaten en aankondigingskaarten in hun Teams-thuiservaring.
  • Om uw hele personeelsbestand een gevoel van verbondenheid en doelgerichtheid te geven, stelt Gerichte Campagnes in Viva Engage communicatiemedewerkers in staat om campagnes te creëren die bedrijfsbrede initiatieven promoten die gericht zijn op eerstelijnsdoelgroepen.

Vertrouwde ervaringen

Velen in de frontlinie werken op meerdere apparaten en dragen deze vaak over nadat een dienst is afgelopen. Om ploegendienst- en parttimewerkers in staat te stellen productief te zijn vanaf het moment dat ze inloggen,  maakt Windows 365 Frontline het eenvoudig en betaalbaar om de kracht van cloud-pc's uit te breiden naar werknemers in de frontlinie, zodat ze veilig toegang hebben tot hun gepersonaliseerde Windows-ervaring op elk apparaat , ongeacht waar ze werken.

Het kan een uitdaging zijn om gegevens op gedeelde apparaten te beveiligen en toch een naadloze eindgebruikerservaring te garanderen. Een digitale identiteit stelt eerstelijnswerkers in staat om toegang te krijgen tot en te schakelen tussen de technologie die nodig is om hun werk te doen, of ze nu op een gedeeld apparaat of een speciaal apparaat werken.

  • Organisaties die Intune gebruiken, kunnen Microsoft Entra ID (voorheen Azure Active Directory) gebruiken om een ​​enkele in- en uitlogervaring mogelijk te maken voor Teams, Outlook, Power Apps en meer met gedeelde apparaatmodus voor Android- en iOS- apparaten . Hierdoor kunnen eerstelijnswerkers hun apparaat snel en conform de regels wissen voor de volgende dienst.
  • En organisaties die SOTI of VMware Workspace ONE als oplossing voor eindpuntbeheer gebruiken, kunnen nu ook Android-apparaten inschrijven in Microsoft Entra ID met gedeelde apparaatmodus.'


Outpost24 17/12/2024 t/m 31/12/2024 BN + BW