Salesforce en Snowflake introduceren Bring Your Own Lake (BYOL) Data Sharing
Salesforce en Snowflake introduceren Bring Your Own Lake (BYOL) Data Sharing met de Snowflake Data Cloud van de Salesforce Data Cloud. Het gaat volgens beide ondernemingen om een volgende stap in de samenwerking tussen Salesforce en Snowflake om dataopslag en bruikbare inzichten voor klanten samen te brengen.
Salesforce Data Cloud is een hyperscale platform voor klantdata waarmee bedrijven al hun Salesforce-data kunnen combineren met grote hoeveelheden engagementdata uit externe bronnen. Hiermee kunnen uniforme klantprofielen gemaakt worden. Het stelt bedrijven in staat om snel actie te ondernemen met behulp van data in de Salesforce Customer 360 met AI, automatisering en analyses in sales-, service-, marketing- en commerce-applicaties.
Data samenbrengen
"Data is de basis voor het bieden van AI-gedreven gepersonaliseerde en relevante ervaringen op alle touchpoints", stelt Rahul Auradkar, EVP & GM, Unified Data Services & Einstein, Salesforce. "De samenwerking met Snowflake stelt bedrijven in staat om hun data soepel samen te brengen, wat leidt tot betere klantinzichten en -ervaringen. Samen geven we vorm aan de toekomst van data en AI-gedreven succes."
Christian Kleinerman, SVP van Product bij Snowflake, benadrukt dat de integratie van producten en diensten vedrijven in staat stelt om een uniforme en frictieloze datastack te ervaren, zodat ze zich kunnen richten op het leveren van verschillende ervaringen voor iedere klant. "Er is geen AI zonder data, en samen zijn we goed gepositioneerd om onze klanten door de groeiende belangstelling voor AI/ML te leiden."
Brug slaan
De samenwerking moet een brug slaan tussen Salesforce- en Snowflake-data en zo een veelvoorkomende uitdaging oplossen voor bedrijven: de noodzaak om klantdata uit Salesforce naadloos te combineren met data uit Snowflake. Het is de bedoeling dat bedrijven zo beter inzicht krijgen in klantgedrag, markttrends en operationele efficiëntie, waardoor ze sneller kunnen reageren op veranderingen in de markt. Daarnaast kunnen bedrijven beter anticiperen op klantbehoeften en kunnen ze hun activiteiten optimaliseren.
Met BYOL Data Sharing van Salesforce, in combinatie met de Snowflake Data Cloud, verwachten beide aanbieders dat gezamenlijke klanten de waarde van hun Salesforce-data kunnen vergroten. Organisaties kunnen voortaan Snowflake-workloads aanvullen met waardevolle klantdata en inzichten uit de Salesforce Data Cloud.
Meer eenvoud
Deze integratie belooft eenvoudiger inzichten uit data halen. Zo kan een retailer zijn Salesforce-salesdata combineren met externe markttrends uit Snowflake. Dit helpt bij het identificeren van veranderingen in klantgedrag, wat slimmer voorraadbeheer en marketingbeslissingen mogelijk maakt. Dit moet dan weer leiden tot betere klantervaringen middels AI-gedreven inzichten.
In de komende maanden zullen Salesforce en Snowflake een BYOL Data Federation uitrollen, zodat Snowflake-data toegankelijk is binnen de Salesforce Data Cloud. Zodra de data in Salesforce Data Cloud is samengevoegd, is het beschikbaar in alle bestaande applicaties en processen binnen de Customer 360.
Zero-ETL
De introductie van BYOL Data Sharing van Salesforce met Snowflake biedt klanten direct toegang tot data op verschillende platforms, zonder complexe Extract, Transform, Load (ETL)-processen.
De zero-ETL benadering zorgt voor real-time toegang tot de meest actuele data met behoud van de hoogste normen op het gebied van security en governance. Hierdoor is het niet meer nodig om traditionele ETL-tools te onderhouden, wat het databeheer stroomlijnt en de operationele kosten verlaagt.
Nieuwe deuren
BYOL Data Sharing met Snowflake opent nieuwe deuren voor verschillende functies binnen een bedrijf. Enkele voorbeelden:
- Een datawetenschapper kan AI- en machine-learningmodellen bouwen in Snowflake om de koopbereidheid voor specifieke productcategorieën te bepalen. Door Salesforce-objecten zoals profielen, websitebezoeken en POS-data te combineren met de productcategoriedata van Snowflake, kunnen ze nieuwe inzichten ontsluiten.
- Een marketeer kan segmentatie verbeteren en campagnes personaliseren door CRM- en niet-CRM-data samen te voegen. Die data kan vervolgens gebruikt worden in aangepaste AI-modellen om klantvoorkeuren te voorspellen, wat leidt tot hypergerichte campagnes en maximale betrokkenheid.