Haagse Cyber Kracht Food Tour moet cyberbewustzijn ondernemers vergroten
Security Delta (HSD) organiseerde afgelopen week in samenwerking met Bites & Stories en InstinKct de ‘Cyber Kracht Food Tour’ voor ondernemers in Den Haag. Tijdens dit evenement werd ‘culinair genot’ gecombineerd met kennis over cyberveiligheid, terwijl de deelnemers door de straten van Den Haag wandelden.
Het doel van de Cyber Kracht Food Tour is om ondernemers bewust te maken van de gevaren van cybercriminaliteit en hen te helpen hun digitale veiligheid te versterken", stelt Manon Verdiesen van InstinKct. Tijdens de tour stopten de deelnemers onder meer bij Hotel Indigo, de Paleistuin en The Grey Space in the Middle, waar inzichten werden gedeeld over cyberveiligheid en Den Haag. De ondernemers kregen tips over het identificeren van cyberrisico's en het beschermen van gegevens.
“Een wat 'stoffiger' onderwerp als online veiligheid werd op een creatieve en originele manier onder de aandacht gebracht”, vertelt ondernemer Maartje van den Brul van Happy Huis. “Online onderwerpen zoals phishing kwamen ter sprake op een offline plek, in dit geval bij de Hofvijver. Zo bleven de onderwerpen veel beter hangen.”
Nieuwe inzichten
Freelance Projectmanager Silvany van Velsen stelt in ieder geval nieuwe inzichten opgedaan te hebben. “Ik ben mij altijd bewust van cybergevaren met mijn zakelijke taken, maar privé wil ik nog weleens een update uitstellen. Nu ben ik mij bewust geworden dat ook dit soort kleine handelingen er toch voor zorgen dat je beter beschermd bent tegen hackers.”
De Cyber Kracht Food Tour werd mogelijk gemaakt door de Kansen voor West II subsidie, vanuit het programma Cyber Kracht: een programma van Security Delta (HSD), het nationale veiligheidscluster dat zich onder andere richt op het vergroten van de digitale weerbaarheid van organisaties.