Schneider Electric Zeigo Activate biedt SaaS sustainability toepassing
Schneider Electric, speler op het gebied van digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, heeft Zeigo Activate geïntroduceerd - een nieuwe op abonnementen gebaseerde Software as a Service (SaaS)-oplossing voor Channel Partners, ontworpen om hen te helpen de sustainability impact te versnellen. Dit meldt het bedrijf tijdens het Canalys Forums 2023 in Barcelona.
Partners kunnen Zeigo Activate gebruiken om de CO2-uitstoot te berekenen, te meten en te analyseren, vervolgens nauwkeurige, haalbare doelstellingen voor het koolstofarm maken te stellen en een strategie op maat te ontwikkelen om de duurzaamheid te verbeteren.
Schneider Electric is verder tijdens het Canalys Forums event ook uitgeroepen tot kampioen in de eerste editie van Canalys 'Sustainable Ecosystems Leadership Matrix', voornamelijk vanwege zijn prestaties bij het stimuleren van duurzaamheid in het partnerecosysteem en in de hele organisatie. Schneider Electric kreeg de Champion-status vanwege zijn positie als toonaangevende leverancier op het gebied van duurzaamheid en ESG, zijn gevarieerde portfolio van duurzaamheids- en energieoplossingen en zijn training, expertise en ondersteuning voor partners die strategieën voor het koolstofarm maken willen bouwen en ontwikkelen.
Versnelde decarbonisatie van het Kanaal
Zeigo Activate is een op abonnementen gebaseerde SaaS-oplossing voor kleine en middelgrote partners. Het is intuïtief, gestandaardiseerd en gemakkelijk schaalbaar en stelt partners in staat energiegerelateerde emissies te berekenen en te volgen, een op maat gemaakte implementatieroutekaart op te stellen om de impact op het milieu te minimaliseren, en verbinding te maken met leveranciers van oplossingen die gespecialiseerd zijn in energie-efficiëntie en hernieuwbare energiebronnen.
Nu de veranderingen in de regelgeving zich over de hele wereld uitstrekken, staat duurzaamheid voorop. Zeigo Activate maakt vereenvoudigde gegevensverzameling mogelijk om partners te helpen hun energieverbruiksprofiel op te bouwen en de voortgang van hun CO2-uitstoot te volgen, wat ertoe leidt dat ze hun routekaart voor het koolstofvrij maken kunnen volgen. Deze eenvoud van een begeleide reis is essentieel voor de ervaring van MKB-partners die tijdsdruk hebben bij het gebruik van complexe software en beperkte expertise op het gebied van duurzaamheid. Dit zorgt ervoor dat het koolstofvrij maken geen belemmering meer vormt, aangezien er een gepersonaliseerde routekaart met acties is ontworpen om de uitstoot ervan te verminderen, zoals energie-efficiëntieprojecten en kansen op het gebied van hernieuwbare energie. Vervolgens kunnen partners rechtstreeks in contact komen met gerenommeerde leveranciers voor de competenties die het project vereist en beginnen met de implementatie van hun aangepaste roadmap, waarbij ze de geschatte kosten, besparingen en het rendement op de investering zien.
Zeigo Activate sluit zich aan bij twee van de digitale duurzaamheidsoplossingen en -diensten van Schneider Electric, ontworpen om te voldoen aan de CO2-reductiebehoeften van bedrijven van elke omvang of schaal. Daartoe behoren Zeigo Power, waarmee Europese gebruikers stroomaankoopovereenkomsten (PPA's) voor duurzame energie digitaal kunnen aanbesteden, en Zeigo Network, dat gelijkgestemde bedrijven met elkaar verbindt op weg naar het koolstofvrij maken en wereldwijd meer dan 600 bedrijfsleden heeft.
“Channelbedrijven worden nog steeds geconfronteerd met een groot aantal energie- en duurzaamheidsuitdagingen, maar ondanks een turbulente macro-economische omgeving blijven ESG, energie-efficiëntie en het koolstofvrij maken van ecosystemen belangrijke aandachtsgebieden voor partners”, zegt David Terry (foto), VP IT Channels, Schneider Electric, Europa . “Via Zeigo hebben partners toegang tot een reeks SaaS-tools van wereldklasse en kunnen ze gespecialiseerde bedrijven identificeren die hen helpen het energieverbruik, de uitstoot en de kosten te verminderen, evenals strategische processen om het duurzaamheidstraject van bedrijven te versnellen.”
Kampioenen voor Channel-duurzaamheid
Schneider Electric is ook gekroond tot kampioen in de eerste editie van Canalys' Sustainable Ecosystems Leadership Matrix voor het aantonen van het hoogste niveau van uitmuntendheid door zijn inzet voor duurzaamheid in het kanaal, vergeleken met sectorgenoten. De belangrijkste beoordelingscriteria waren onder meer leiderschap op het gebied van duurzaamheid, duurzaamheidsstrategieën van bedrijven, transparantie over gegevens, vooruitgang en transformatie, en het sentiment van kanaalpartners.
Schneider Electric werd uitgeroepen tot kampioen vanwege zijn inspanningen om de activiteiten op bedrijfsniveau koolstofvrij te maken, de groei van zijn portfolio van duurzaamheidsoplossingen en zijn tools om klanten en partners te helpen de CO2-uitstoot op te sporen en te verminderen en het energieverbruik te optimaliseren. Verder heeft het bedrijf het afgelopen jaar op energiecrises gereageerd door zich te concentreren op energie-efficiëntie, partners te helpen door ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van energiebeoordelingen en -audits voor klanten, en door initiatieven zoals het nieuwe mySchneider IT Partner Program, Sustainability School for partners en Sustainability Impact Awards belonen partners en leveranciers die duurzaamheid omarmen. Schneider Electric heeft ook een Lifecycle CO2e TradeOff-tool uitgebracht, de eerste in zijn soort voor het nauwkeurig schatten van de totale CO2-voetafdruk van datacenters – inclusief Scope 1, 2 en 3-emissies.
“Schneider Electric heeft het afgelopen jaar blijk gegeven van leiderschap bij het ondersteunen van haar partners bij het ontwikkelen van hun duurzaamheidsstrategieën en het ondersteunen van hun klanten bij het boeken van vooruitgang bij het behalen van hun duurzaamheidsdoelstellingen. De positie van een leverancier in de Canalys Sustainable Ecosystems Leadership Matrix is gebaseerd op feedback van kanaalpartners, leiderschap in de sector op het gebied van duurzaamheid en de beoordelingen van Canalys-analisten.” aldus Rachel Brindley, Senior Director, Channels, Canalys. “Kampioenen hebben blijk gegeven van het hoogste niveau van uitmuntendheid in het vooruit helpen van het channel-ecosysteem op het gebied van ecologische duurzaamheid, terwijl ze vooruitgang boeken met hun eigen duurzaamheidsstrategieën.”