Klanten combineren vaker diensten van AWS Marketplace en Channel Partners
Klanten maken steeds meer gebruik van de beveiligings-, governance- en inkoopvoordelen van AWS Marketplace , met de expertise van Channel Partners om innovatie te stimuleren. Dit blijkt uit een onderzoek van Forrester in opdracht van AWS.
Naarmate de vraag van klanten naar de aanschaf van professionele diensten en software van derden van vertrouwde Channel Partners in AWS Marketplace groeit, evalueren steeds meer Channel Partners de zakelijke kansen die beschikbaar zijn in AWS Marketplace.
In september 2023 gaf Amazon Web Services (AWS) Forrester Consulting de opdracht om een Total Economic Impact (TEI)-onderzoek uit te voeren om de potentiële zakelijke kansen en het rendement op de investering (ROI) te onderzoeken die Channel Partners kunnen realiseren door een AWS Marketplace-praktijk op te bouwen en op te schalen.
In het onderzoek staat een overzicht van het onderzoekskader en belicht Forrester de belangrijkste bevindingen, waaronder potentiële omzetkansen, voordelen, kosten en best practices die verband houden met het doorverkopen van software en gegevens van derden en het aanbieden van professionele diensten in AWS Marketplace.
Een mondiale kans
Om gegevens voor dit onderzoek te verzamelen, interviewde Forrester 27 personen van 14 bestaande AWS Marketplace Channel Partners over hun ervaringen met het werken met AWS Marketplace en de impact die verkopen via AWS Marketplace heeft gehad op hun bedrijf en de ervaring van hun klanten. De resultaten zijn samengevoegd tot één samengestelde organisatie.
Deze partners omvatten wereldwijde systeemintegrators (GSI's), systeemintegrators (SI's), resellers, managed service providers (MSP's), professionele servicepartners en distributeurs. Het zijn grotendeels mondiale bedrijven met hoofdkantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië, en hun jaaromzet varieert van minder dan 100 miljoen dollar tot meer dan 25 miljard dollar.