Mika Yamamoto versterkt Freshworks als Chief Customer and Marketing Officer
Freshworks benoemt Mika Yamamoto tot Chief Customer and Marketing Officer. Yamamoto is wereldwijd verantwoordelijk voor het leiden van de teams die zich bezighouden met marketing en customer experience.
Yamamoto is afkomstig van F5, waar ze als laatste de functie Executive Vice President en Chief Marketing and Customer Engagement Officer vervulde. Ze was daar niet alleen verantwoordelijk voor data, marketing en digitale transformatie, maar hield zich ook bezig met customer experience voor alle producten, segmenten, channels en geografische gebieden. In de periode voor haar loopbaan bij F5, was Yamamoto werkzaam als Global President van Marketo. Nadat Marketo door Adobe was overgenomen, werd ze daar SVP en General Manager. Yamamoto was eerder Chief Digital Marketing Officer en CMO van SMB voor SAP. Daarnaast heeft ze leidinggevende c-level functies bekleed bij Amazon Books, Microsoft Windows en Microsoft Stores, Gartner en Accenture.
Yamamoto behaalde aan de Queen's University in Canada een BA (Bachelor of Arts) in Commerce met specialisaties in economie en marketing. Naast haar functie bij Freshworks maakt zij ook onderdeel uit van het bestuur van BlackLine, de Rainier Valley Food Bank en de United Way of King County. Sinds 20 november is Yamamoto onderdeel van het managementteam van Freshworks en rapporteert zij aan CEO en oprichter Girish Mathrubootham en president Dennis Woodside.