Partnercontent: Hoe e-mailmarketing wél werkt
Acquisitie staat bij alle managers op de to-do-list. Het belang van een constante aanwas van nieuwe klanten wordt door iedereen wel onderkend. Leunen op bestaande klanten en je netwerk zorgt vaak niet voor de groei die je ambieert. Maar hoe vind en benader je die nieuwe klanten?
Mocht je ervan overtuigd zijn dat jouw bedrijf voor een grote doelgroep een toegevoegde waarde kan leveren, denk dan eens aan e-mailmarketing. Of nee, aan Persoonlijke E-mailmarketing. Met Persoonlijke E-mailmarketing van DATA-collectief onderscheid je jezelf van al die nieuwsbrieven die jij zelf ook ontvangt maar niet leest. Dat begint bij de basis:
- Persoonlijke aanhef. Zorg dat je je richt tot een beslisser waarvan je de naam weet en gebruik die in je aanhef.
- Korte tekst. Beschrijf kort en bondig de toegevoegde waarde voor de ontvanger. Hoe korter de mail, hoe beter deze wordt gelezen.
- Call to action. Nodig de ontvanger uit om actie naar jou toe te ondernemen. Dat kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn om mooie klantcases op je website te bekijken.
Wellicht tot nu toe niets nieuws. Maar waarom zal een Persoonlijke E-mailmarketing-campagne met DATA-collectief dan wél warme leads en zelfs klanten opleveren?
Ten eerste omdat de database van DATA-collectief vol staat met Persoonlijke zakelijke e-mailadressen van beslissers. Niet alleen Algemeen directeuren, maar ook Marketing-, HR-, IT-, Financieel-, Inkoop- en Verkoopmanagers. Zeker bij grotere bedrijven een voorwaarde om je mail goed te laten aankomen.
Daarnaast omdat DATA-collectief samen met jou de perfecte doelgroep samenstelt uit haar eigen B2B-database. Dit kan door bedrijven te filteren die in dezelfde branche en dezelfde bedrijfsgrootte zitten als jouw ideale klant; de zogeheten lookalikes.
Last but not least, omdat DATA-collectief websiteleadrapporten naar je doorzet met NAW-gegevens van de doorklikkers vanuit de mail naar je website. Deze beslissers zijn getriggerd door het onderwerp van je mail, hebben de mail geopend én hebben zelfs doorgeklikt naar je website voor meer informatie. Die wil je toch even bellen om te kijken of je iets voor ze kunt doen?
Nu heeft niet iedereen een positieve associatie met e-mailmarketing. De tegenwerping die ik het meeste hoor is dat “onze organisatie haar naam niet te grabbel wil gooien met het sturen van ongevraagde e-mails”. Heel plausibel natuurlijk maar wees eens eerlijk; weet jij nog een bedrijf te noemen dat hierdoor bij jou een slechte naam heeft veroorzaakt….?
Bovendien, het gaat niet om degenen die niets doen met jouw e-mail, maar om degenen die daar wél op aanslaan. Bij een jaarcampagne gemiddeld 4-10% van je doelgroep. Daar moeten toch mooie deals uit te halen zijn?
Wil je weten hoe je Persoonlijke E-mailmarketing ook voor jouw bedrijf zinvol kunt inzetten? Neem dan contact op met Edward Hulst van DATA-collectief (tel 030-6057353 / e.hulst@datacollectief.nl)