Inter Ikea Groep verbetert ervaring van medewerkers met Workday HCM
Inter IKEA Groep zet Workday Human Capital Management (HCM) al meer dan vijf jaar in om de ervaring van medewerkers te verbeteren. De Inter IKEA Groep wil zo klanten en medewerkers nog centraler stellen in de strategie van de organisatie.
Inter IKEA Group is de franchisegever van 460 IKEA woonwarenhuizen in 62 wereldwijde markten. Het bedrijf heeft zich tot doel gesteld een nog betaalbaardere en duurzamere woonwinkel te worden, met een focus op het bieden van toegankelijkheid via een omnichannel-ervaring. Om dit te bereiken ontwikkelde en testte Inter IKEA onder andere nieuwe productontwerpen, nieuwe winkelformules en flexibelere distributiemethoden.
Cruciale rol voor klant- en werknemerservaring
Het verbeteren van de klantervaring staat centraal in de transformatie van het bedrijf. Inter IKEA is daarbij afhankelijk van het aannemen en behouden van de juiste mensen met de juiste vaardigheden, wat in het huidige klimaat een zeer moeilijke taak is.
Het bedrijf wil duidelijke carrièrepaden en persoonlijke groeimogelijkheden bieden om werknemers leerervaringen te laten opdoen voor veelgevraagde vaardigheden. Het wil zo een mentaliteit van levenslang leren stimuleren. Vanuit dit perspectief kan Inter IKEA medewerkers opleiden tot de capaciteiten en competenties die in de toekomst nodig zijn, waardoor medewerkers het vertrouwen krijgen dat het bedrijf in hen wil investeren.
"De ervaring van medewerkers is de sleutel tot ons succes. Veel werknemers willen zinvol werk dat hun algehele welzijn ondersteunt. Door effectieve HR-benaderingen en technologie samen te brengen, zijn we in staat om flexibel te bewegen, snel te reageren op de behoeften en ambities van medewerkers en ons voor te bereiden op de toekomst", zegt Amela Delic, digital transformation manager bij Inter IKEA. "Met de realtime inzichten die Workday HCM ons biedt, kunnen we onze werknemerservaring optimaliseren en blijven we bouwen aan een toekomstbestendig bedrijf."
Een slimmere personeelsstrategie met ML
Inter IKEA maakt gebruik van schaalbare en flexibele tools om het personeelsbestand te beheren, versterken en volledig in te zetten voor de toekomst. De tools zijn ook toegankelijk via smartphones en tablets, zodat iedereen realtime inzichten heeft die helpen de organisatie te verbeteren. Met behulp van machine learning kan talent automatisch worden afgestemd op kansen, waardoor Inter IKEA een slimmere, competentiegerichte personeelsstrategie kan ontwikkelen en omarmen, met inzicht in de hiaten in mensen en talent.
“Onbevredigend werk is de nummer één overeenkomst onder mensen die waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe baan, volgens een wereldwijd onderzoek van PwC”, zegt Hette Mollema, vice president Benelux bij Workday. “Door gebruik te maken van de HCM-technologie van Workday beschikt Inter IKEA over de tools om haar werknemers beter te ondersteunen bij het efficiënter en doelgerichter uitvoeren van hun werk, en tevens de inzichten te verkrijgen die nodig zijn om prioriteit te geven aan de werknemerservaring."