Google Marketing Live 2024: innovaties voor Google Ads en Commerce onthuld
Tijdens Google Marketing Live presenteerde Google de nieuwste productinnovaties voor Google Ads en Commerce, om bedrijven te helpen groeien.
Er zijn ten eerste creatieve tools in Performance Max: Binnenkort kunnen adverteerders hun lettertype- en kleurrichtlijnen delen, evenals referentieafbeeldingen om nieuwe variaties te genereren. Google introduceert ook nieuwe mogelijkheden voor het bewerken van afbeeldingen, zodat adverteerders kunnen experimenteren met het toevoegen van nieuwe objecten, het uitbreiden van achtergronden en het bijsnijden, om afbeeldingen aan te passen aan elk formaat en elke grootte. Ten tweede zijn er nieuwe, boeiende Shopping-advertenties: Binnenkort kunnen adverteerders hun Shopping-advertenties verbeteren met visuele ervaringen zoals Virtual Try-On en 3D-productweergaven. Later dit jaar introduceren we een functie waarmee shoppers dieper in een advertentie kunnen duiken om productvideo's, samenvattingen en vergelijkbare producten te bekijken. Ten derde zijn er nieuwe kansen voor consumenten: Advertenties zijn altijd een belangrijk onderdeel geweest van de customer journey. Binnenkort start Google met het testen van Search- en Shopping-advertenties in AI Overviews voor gebruikers in de Verenigde Staten. Daarnaast gaat google een nieuwe advertentie-ervaring in Search testen om mensen te helpen bij complexe aankoopbeslissingen. |