Witold Kepinski - 28 mei 2024

FC Barcelona selecteert Fortinet als officiële beveiligingspartner voor Spotify Camp Nou

FC Barcelona en Fortinet, speler in cybersecurity en de drijvende kracht achter de convergentie van netwerk- en beveiligingstechnologie, hebben een sponsorovereenkomst getekend. Fortinet wordt de nieuwe Official Cybersecurity Partner van Espai Barça voor de komende drie seizoenen, tot 30 juni 2028. Als onderdeel van de overeenkomst zal FC Barcelona een veilige digitale omgeving creëren voor de Spotify Camp Nou faciliteiten, gebruikmakend van Fortinet's Security Fabric platform, dat zal dienen als wereldwijde referentie voor technologische innovatie in de wereld van sport en entertainment.

FC Barcelona selecteert Fortinet als officiële beveiligingspartner voor Spotify Camp Nou image

De samenwerking tussen FC Barcelona en Fortinet maakt deel uit van het sponsorprogramma voor het toekomstige Spotify Camp Nou en kwam tot stand dankzij de gezamenlijke doelstellingen om de meest innovatieve technologische systemen te integreren in het toekomstige stadion. FC Barcelona wil van Espai Barça een internationaal innovatiecentrum maken, dankzij inzet van nieuwe technologieën. De alliantie bewijst de toewijding van de club om samen te werken met belangrijke bedrijven en de meest innovatieve technologie te integreren in het nieuwe stadion. 

Dit partnerschap betekent een nieuwe kans voor het sponsorprogramma, dat speciaal is opgezet voor een van de belangrijkste projecten in de geschiedenis van FC Barcelona. De wereldwijde zichtbaarheid en het prestige van FC Barcelona zal nieuwe mogelijkheden bieden, zowel voor bedrijven die rechtstreeks aan consumenten verkopen (B2C) en, zoals het geval is voor Fortinet, voor bedrijven die zich richten op de zakelijke sector (B2B). 

Cybersecurity verbetert bezoekers- en gebruikerservaring

Als onderdeel van de overeenkomst zal FC Barcelona het Security Fabric-platform van Fortinet implementeren, inclusief FortiGate next-generation firewalls, om Wi-Fi, OT-infrastructuur en het datacenter in het stadion te beveiligen. De Zero Trust Network Access en endpoint security van Fortinet beschermen gebruikers en apparaten die toegang hebben tot applicaties vanaf elke locatie. Daarnaast biedt gecentraliseerd beheer met AI-gebaseerde beveiligingsanalyse uitgebreide zichtbaarheid van het netwerk. Deze technologieën sluiten naadloos aan op de bestaande IT-investeringen van FC Barcelona en verbeteren de beveiliging en efficiëntie in Spotify Camp Nou.

Espai Barça is een revolutionair project in de wereld van sport en entertainment met als doel de faciliteiten van FC Barcelona, waaronder het emblematische Spotify Camp Nou, te vernieuwen en uit te breiden en te transformeren tot het beste sportcomplex in het centrum van een grote stad. De beste cyberbeveiligingsoplossingen zorgt voor een veilige digitale omgeving en het biedt de best mogelijke ervaring aan alle leden en fans die het stadion bezoeken.

Fortinet is een drijvende kracht achter de vooruitgang op het gebied van cyberbeveiliging en levert op verantwoorde wijze oplossingen door duurzame beveiligingstechnologieën te innoveren, talent op het gebied van cyberbeveiliging te diversifiëren en verantwoorde bedrijven en omgevingen te bevorderen. De ervaring van Fortinet is essentieel voor zo'n groot project als Espai Barça. Dit, omdat de samenwerking met erkende publieke en private entiteiten, waaronder computer emergency response teams (CERT's), overheidsinstanties en de academische wereld, een fundamenteel aspect is van Fortinet's inzet voor het verbeteren van de cyberweerbaarheid over de hele wereld.

Samenwerking

Juli Guiu, vice-president van de marketingafdeling van FC Barcelona: “Espai Barça wordt de katalysator voor de digitale transformatie van de club, en cyberbeveiliging is een fundamentele pijler. Onze samenwerking met Fortinet zorgt ervoor dat onze faciliteiten de meest geavanceerde bescherming hebben en een veilige digitale omgeving voor iedereen die het stadion bezoekt. Deze samenwerking benadrukt onze aandacht voor innovatie en technologie en de toewijding van de Club om de beste ervaring te bieden."

John Maddison, Chief Marketing Officer van Fortinet: “Voortbouwend op Fortinet's geschiedenis van meer dan 20 jaar innovatie op het gebied van cyberbeveiliging, zijn we er trots op dat we de ambitieuze visie van FC Barcelona kunnen ondersteunen om een internationale innovatiehub te creëren die wordt aangedreven door geavanceerde technologieën. Ons gezamenlijke doel om Spotify Camp Nou te ontwikkelen tot een van 's werelds toonaangevende stadions wordt mogelijk gemaakt door gebruik te maken van het Fortinet Security Fabric platform voor de beveiliging van de digitale omgeving.”

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW