Storyblok haalt 80 miljoen dollar op
Storyblok , het moderne contentmanagementsysteem (CMS) voor alle teams, heeft de afsluiting aangekondigd van de Series C-financiering van 80 miljoen dolalr, waardoor het totale opgehaalde bedrag op 138 miljoen dollarkomt. Brighton Park Capital leidde de ronde, met deelname van bestaande investeerders HV Capital, Mubadala Capital, 3VC en firstminute capital.
Meer dan 200.000 ontwikkelaars en marketeers van merken zoals Adidas, T-Mobile, Renault en Oatly gebruiken Storyblok om inhoud te consolideren en betere digitale ervaringen op alle kanalen te creëren. Het volledig externe team van Storyblok bestaat uit 240 mensen in 45 landen.
De nieuwe financiering zal de groei van Storyblok in de VS en Europa verder versnellen, waardoor het bedrijf zijn visie kan verwezenlijken: het bouwen van het eerste end-to-end contentplatform, aangedreven door AI en automatisering.
In overeenstemming met die visie kondigde het bedrijf vandaag ook de publieke bèta van de Ideation Room aan. Deze nieuwe mogelijkheid biedt teams een gecentraliseerde en collaboratieve ruimte binnen Storyblok waar ze aan het begin van het creatieproces samen nieuwe ideeën kunnen ontwikkelen, waarbij ze AI gebruiken om de inhoud te verbeteren en tot leven te brengen.
“Met een zeer gedifferentieerd, gebruiksvriendelijk platform is Storyblok een leider op het gebied van CMS en helpt het zowel marketeers als ontwikkelaars om snel en efficiënt contentervaringen via meerdere kanalen te creëren”, zegt Kevin Magan, partner bij Brighton Park Capital. “We zijn er trots op dat we de eerste Amerikaanse investeerder van Storyblok zijn terwijl het bedrijf zijn snelle expansie in de regio voortzet. Dominik en het Storyblok-team hebben in korte tijd een enorm momentum gecreëerd en we zijn verheugd om hun voortdurende groei te ondersteunen.”
Ibrahim Ajami, Head of Ventures bij Mubadala Capital, voegde hieraan toe: “We zijn sinds de eerste dag grote voorstanders van Storyblok en de snelheid waarmee het bedrijf is blijven opschalen sinds onze Series A-investering is opmerkelijk. De groei van Storyblok benadrukt de unieke waarde van hun product, en de voortdurende steun van zowel ontwikkelaars als marketeers onderstreept de kwaliteit ervan. We zijn verheugd om onze samenwerking met het Storyblok-team voort te zetten.”
Dominik Angerer, CEO en medeoprichter van Storyblok, zegt: “Consumenten verwachten geweldige en consistente contentervaringen, waar ze ook zijn. Maar bedrijven hebben moeite om bij te blijven. Uit ons onderzoek blijkt zelfs dat 48% van de bedrijven zich schaamt voor hun website . Storyblok helpt al duizenden teams bij het ontwikkelen en leveren van de moderne contentervaringen waar mensen van houden, terwijl het ook de beste ROI in zijn klasse biedt. Met deze nieuwe financiering zullen we investeren in het bouwen van AI- en automatiseringstools om teams te helpen nog sneller waarde uit hun content te halen gedurende de gehele levenscyclus van de content.”