Kredietbank Limburg gunt ICT-beheer aan Interstellar
Managed Service Provider Interstellar is middels een openbare Europese aanbesteding gekozen als partner voor volledige uitbesteding van de ICT-infrastructuur van Kredietbank Limburg (KBL). KBL is een Gemeenschappelijke Regeling van de gemeenten Brunssum, Kerkrade, Landgraaf, Maastricht en Sittard-Geleen die hulp biedt aan inwoners met schulden. De Kredietbank heeft haar hoofdvestiging in Geleen, twee dependances in de regio en werkt daarnaast op diverse en wisselende tijdelijke locaties.
Kredietbank Limburg komt in beeld wanneer mensen een financieel probleem hebben waar ze zelf niet uitkomen. De organisatie helpt hen de problemen op te lossen en te voorkomen dat ze groter worden. De steeds complexer wordende ICT-omgeving speelt hierin een cruciale rol. KBL wil het beheer en de optimalisatie van de ICT-omgeving uitbesteden om zich vooral te richten op het verder ontwikkelen van de dienstverlening en regie te houden op de ontwikkelingen.
Van netwerk tot managed ICT-services
De dienstverlening van Interstellar aan KBL bestaat uit het leveren, implementeren, beheren en onderhouden van de ICT-omgeving die bestaat uit:
- Netwerk en verbindingen;
- Datacentra en servers;
- Virtueel werkplekconcept;
- Fysieke werkplekken en randapparatuur;
- Applicaties en licenties;
- Managed ICT-services.
Ambitie
KBL heeft de ambitie om nog meer mensen te helpen en het tempo waarin dat gebeurt te verhogen. KBL wil dit verwezenlijken door samen met inwoners een plan te ontwikkelen waarbij toegewerkt wordt naar een situatie waarin mensen het financieel zelf redden. Dit vraagt veel van de ICT-voorzieningen van KBL. Interstellar gaat deze beheren, zodat KBL zich optimaal kan richten op haar kerntaak. KBL en Interstellar zullen zich gezamenlijk focussen op het verder ontwikkelen van de ICT-omgeving. Zo worden de medewerkers van KBL nog beter ondersteund en kunnen zij hun aandacht volledig richten op hun cliënten.