Hardis Group lijft Nederlandse OMS-leverancier Magnus Black in
Leverancier van supply chain-software Hardis Group neemt het Nederlandse Magnus Black over. Magnus Black is de ontwikkelaar van het cloudgebaseerde order management systeem (OMS) OIL en momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital.
Met deze overname breidt Hardis Group zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, van winkelmandje tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen, enz.).
Reflex
Hardis Group is de leverancier van Reflex, een modulaire SaaS-oplossing voor het aansturen, optimaliseren en controleren van logistieke netwerken en lokale operaties (magazijnen, fabrieken, winkels, afhaalpunten, enz.). Reflex wordt al gebruikt door bijna 450 klanten, waardoor het Franse bedrijf tot de top drie van Europese leveranciers van Supply Chain Execution-software (SCE) behoort.
De Nederlandse softwareleverancier Magnus Black bedient ongeveer 40 retailklanten, waaronder Hunkemöller, WE Fashion, Omoda, Beter Bed, Blokker, Petrol Industries, Prénatal, Welkoop en Zeeman. Hun cloudoplossing OIL stuurt complexe omnichannel processen aan en verbetert de klantervaring met innovatieve oplossingen rondom unified voorraadbeheer, ship-from-store, Click & Collect, retourmanagement, dropshipping, leverbeloftes en meer. OIL wordt aangeboden als SaaS en staat vermeld in Gartner's “Market Guide for Distributed Order Management Systems” en “Market Guide for Retail Store Inventory Management Applications”.
'Logische uitbreiding'
De gecombineerde SaaS-toepassingen van Hardis Group en Magnus Black bieden een modulaire en flexibele oplossing voor de uitdagingen van omnichannel commerce bij het optimaliseren van supply chain-prestaties. “OIL is een logische uitbreiding van ons softwareportfolio op het gebied van e-commerce en omnichannel distributie. Dankzij deze overname kunnen bedrijven die Reflex reeds gebruiken nu profiteren van een nieuwe SaaS-module voor ordermanagement en het optimaliseren van de klantervaring, zowel voor B2C als B2B”, licht Florent Boizard, directeur van de business unit Supply Chain Solutions van Hardis Group, toe.
De medewerkers van Magnus Black sluiten zich aan bij de teams van Hardis Group. “Sinds 2012 werkt Magnus Black aan haar OMS-platform voor omnichannel retailers. We wilden een kant-en-klare oplossing om de complexe processen van omnichannel bedrijven, die vaak werken met samengestelde architecturen en verschillende best-of-breed softwareoplossingen, te optimaliseren,” aldus André Damsteegt, Managing Partner van Magnus Black. “Door ons aan te sluiten bij Hardis Group kunnen we de internationale ambities versnellen. De ondersteuning en expertise van Hardis Group op het gebied van supply chain zullen bijdragen aan de ontwikkeling van nog innovatievere oplossingen voor de omnichannel commerce-uitdagingen van vandaag en morgen.”
De overname van Magnus Black maakt deel uit van de internationale groeistrategie van Hardis Group. “De integratie van OIL is een belangrijke stap in onze strategie om een wereldwijde oplossing voor supply chain en commerce te ontwikkelen. Magnus Black heeft OIL tot een leider in de Benelux gemaakt. Samen richten we ons nu op de uitbreiding in Europa en de rest van de wereld,” voegt Nicolas Odet, voorzitter van Hardis Group, toe.