Wouter Hoeffnagel - 12 juli 2024

Sommige KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden problemen met 4G en 5G

Diverse KPN-klanten die gebruik maken van een iPhone 11 of 12 melden slecht of geen verbinding te krijgen met 4G- of 5G-netwerk van het bedrijf. KPN onderzoekt de problemen en biedt klanten compensatie.

Sommige KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden problemen met 4G en 5G image

Dit melden klanten onder meer op het forum van KPN en Gathering of Tweakers. De problemen lijken al sinds begin juni te spelen en zich grotendeels te beperken tot gebruikers met een iPhone 11 of iPhone 12. Slechts een klein aantal klanten met andere smartphones melden vergelijkbare problemen. In sommige gevallen ervaren gebruikers trage download- en uploadsnelheden. In andere gevallen kunnen klanten alleen verbinding maken met het edge-netwerk.

De bron van de problemen zijn onduidelijk. KPN adviseert klanten het toestel opnieuw op te starten en de netwerkinstellingen te herstellen. Indien dit geen uitkomst biedt, kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice van het bedrijf.

Dutch IT Security Day BW tm 15-10-2024 Gartner BW tm 02-11-2024
Huawei BN+BW 05-09-2024 tm 13-09-2024