Salesforce en Workday ontwikkelen AI Employee Service Agent
Salesforce en Workday werken aan een AI Employee Service Agent. Deze nieuwe assistent automatiseert tijdrovende taken en biedt gepersonaliseerde ondersteuning en datagestuurde inzichten die werknemers helpen slimmer en sneller te werken.
De combinatie van het nieuwe Agentforce Platform van Salesforce en Einstein AI met het Workday-platform en Workday AI stelt organisaties in staat AI-agents te creëren en te beheren voor verschillende use cases rond services voor werknemers. De AI-agent werkt samen met mensen en helpt hen met het verbeteren van de diensten, met als doel werknemers en klanten te stimuleren. Aangedreven door de Salesforce CRM-data van een bedrijf en de Workday financiële en HR-gegevens kunnen de nieuwe AI Service-agents met werknemers te communiceren in natuurlijke taal, met menselijk begrip. Het ondersteunt zo het ondernemen van actie als onderdeel van onboarding, veranderingen in gezondheidszorg, loopbaanontwikkeling en andere taken.
Complexe vraagstukken overdragen aan de juiste persoon
Bij complexe gevallen draagt de AI Service-agent de case over aan de juiste persoon voor ondersteuning. Alle geschiedenis en context blijft daarbij behouden voor een soepele overdracht. Salesforce en Workforce willen zo de productiviteit en efficiëntie verhogen, en tegelijkertijd de ervaring voor werknemers verbeteren.
"De AI-kans voor elk bedrijf ligt in het versterken van hun werknemers en het leveren van uitzonderlijke klantervaringen", aldus Marc Benioff (foto), Chair en CEO van Salesforce. "Daarom zijn we zo enthousiast over ons nieuwe Agentforce-platform, waarmee mensen en AI samen het succes van klanten kunnen stimuleren, en over deze nieuwe samenwerking met Workday om gezamenlijk een AI Service-agent voor werknemers te bouwen. Samen helpen we bedrijven geweldige ervaringen te creëren die worden aangedreven door generatieve en autonome AI, zodat elke werknemer antwoorden kan krijgen, nieuwe vaardigheden kan leren, problemen kan oplossen en snel en efficiënt actie kan ondernemen."
"Medewerkers, klanten en financiën zijn de drie meest fundamentele elementen van elk bedrijf", aldus Carl Eschenbach, CEO van Workday. "Door onze platformen, datasets en krachtige AI-mogelijkheden te integreren, stellen Salesforce en Workday onze klanten in staat ongeëvenaarde AI-gedreven ervaringen voor werknemers te leveren die uiteindelijk leiden tot tevreden klanten en ongekende bedrijfswaarde genereren."
De partijen bieden samen:
- AI Service-agent voor medewerkers aangedreven door het Einstein 1 Platform en Workday AI: Salesforce en Workday integreren Einsteins Agent-platform met Workday AI tot een uniforme werknemerservaring die toegankelijk is via Salesforce en Workday. De AI Service-agent gebruikt LLM's om in natuurlijke taal te communiceren en maakt gebruik van een gedeeld datafundament om relevante, conversationele antwoorden te geven op vragen van werknemers. De agent zet de werknemer centraal en doet namens de werknemer aanbevelingen en handelt op verschillende platformen, zodat ze productiever en efficiënter kunnen werken. Voor ingewikkelde problemen kan de agent terugvallen op medewerkers.
- Gezamenlijk datafundament gebouwd op Salesforce Data Cloud en Workday: Salesforce en Workday zijn voorzien van één gedeeld datafundament dat financiële en HR-gegevens van Workday verbindt met Salesforce CRM-gegevens. Workday zet hiervoor het Salesforce Zero Copy Partner Network in. Hiermee krijgen klanten toegang tot financiële, HR- en CRM-gegevens op Salesforce- en Workday-platformen zonder dat ze gegevens hoeven te dupliceren of aangepaste integraties hoeven te bouwen. Tegelijkertijd zorgt dit dat gebruikers alleen geautoriseerde informatie te zien krijgen. Ook kunnen klanten direct actie ondernemen op basis van de data.
- Verdere integratie tussen Workday en Slack: Workday verbetert de bestaande integratie met Slack door gebruikers een vernieuwde conversatie-interface te bieden. Hiermee krijgen zij rechtstreeks in Slack toegang tot en kunnen zij werken met financiële en HR-gegevens van Workday, zoals taken, betaling, vacatures, werknemersgegevens en grootboeken. Slack bewaart de gesprekken over deze data, waardoor informatie op elk moment kan worden gevonden, samengevat en verwerkt in Workday.
Directe ondersteuning van AI Service-agent
Via natuurlijke taal krijgen werknemers direct ondersteuning van hun AI Service-agent, ongeacht of ze in Salesforce, Slack of Workday werken. Het biedt contextuele assistentie door verzoeken te begrijpen, relevante kennis en inzichten op te halen uit uniforme Workday-Salesforce-databronnen en vervolgens de oplossing op alle platformen te automatiseren.
De combinatie biedt ondersteuning bij:
- Onboarding: het coördineren van papierwerk, het toewijzen van resources, trainingen en nieuwe medewerkers sneller inwerken.
- Self-service HR: vragen beantwoorden over verlof, secundaire voorwaarden, beleid en self-service mogelijk maken zoals het doorvoeren van wijzigingen in de zorgverzekering.
- Continue ontwikkeling: gepersonaliseerde leertrajecten samenstellen op basis van de functie, vaardigheden en carrière-interesses van een werknemer die in Workday worden bijgehouden.
"Als leidend wereldwijd bedrijf voor commerciële vastgoeddiensten zijn we er op gericht om onze werknemers te ondersteunen en betrokken te houden, wat een directe impact heeft op de klantenservice", aldus Sal Companieh, Chief Digital and Information Officer bij Cushman & Wakefield. "De mogelijkheid om workflows te stroomlijnen op twee van onze meest gebruikte platformen, Workday en Salesforce, en meer gepersonaliseerde AI-gedreven ervaringen voor werknemers te leveren, is voor ons een game changer."
Capaciteit van personeelsbestand uitbreiden
Door HR-, financiële en operationele gegevens samen te brengen in geavanceerde AI-modellen, breiden Salesforce en Workday de capaciteit van het personeelsbestand uit. Het biedt onder meer:
- Accurate personeelsplanning: Voor een accurate capaciteitsplanning wordt informatie over de verwachte vraag in Salesforce gecombineerd met voorspellingen over de vaardigheden van medewerkers in Workday.
- Continue financiële planning: Input van uniforme werknemers- en klantgegevens in doorlopende voorspellingen, scenariomodellering en operationele analyses.
- Intelligent Sales Enablement: Verkopers worden begeleid bij complexe deals door historische activiteiten te analyseren en gerichte coaching.
"De integratie van bedrijfsprocessen en data is één van de grootste zorgen van C-level executives in het tijdperk van AI. Bedrijven zullen moeite hebben om een leverancier of partner te vinden die inzicht kan bieden in klant-, werknemers- en financiële gegevens – tot vandaag," zei R “Ray” Wang, CEO, Constellation Research, Inc. “Het gedeelde datafundament van Workday en Salesforce stelt deze partners in staat om AI-mogelijkheden te leveren die de werknemerservaring volledig kunnen transformeren om persoonlijker, efficiënter en impactvoller te zijn, wat zich vertaalt in betere bedrijfsprestaties over de hele linie.”