CrowdStrike ontkent aantijging van Delta Air Lines nalatig te zijn geweest
CrowdStrike ontkent nalatig te hebben gehandeld en verwerpt aantijgingen van Delta Air Lines op dat vlak. Het bedrijf stelt onder meer dat de luchtvaartmaatschappij hulp van CrowdStrike heeft geweigerd.
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij stelt door de storing ruim zesduizend vluchten te hebben geannuleerd en ruim 500 miljoen dollar schade te hebben geleden. Het heeft een advocaat in de arm genomen om te onderzoeken in hoeverre het compensatie kan eisen. Een officiële aanklacht is echter nog niet ingediend.
Veertigduizend servers handmatig herstelt
Topman Ed Bastian van Delta meldde vorige week onder meer dat zo'n veertigduizend servers handmatig herstelt moesten worden. Ook zouden de problemen door de problematische CrowdStrike-update die wereldwijd voor problemen zorgden meer dan een half miljoen passagiers hebben getroffen. Delta Airlines stelt dat CrowdStrike nalatig is geweest.
CrowdStrike ontkent dat en stelt in een brief waarover Reuters rapporteert 'zeer teleurgesteld' te zijn in de aantijgingen die Delta Airlines doet. Ook wijst het bedrijf erop dat het contractueel slechts aansprakelijk kan zijn voor een bedrag tot 10 miljoen dollar, wat het bedrijf ook wel een 'single-digit' miljoenenbedrag noemt.
Opvallend is dat Delta Airlines meer tijd nodig had dan veel andere luchtvaartmaatschappijen om na de storing zijn systemen en bedrijfsvoering te herstellen. Het Amerikaanse ministerie van Transport is naar de gang van zaken een onderzoek gestart.