Witold Kepinski - 21 augustus 2024

Pierce Group kiest voor SCAYLE platform voor internationale e-commerce groei

Pierce Group, een speler in online verkoop voor motorrijders, gaat SCAYLE's e-commerce platform gebruiken voor al haar merken. Met het nieuwe platform wil Pierce Group flink groeien op de internationale markt en klanten een winkelervaring bieden die beter aansluit bij hun wensen.

Pierce Group kiest voor SCAYLE platform voor internationale e-commerce groei image

De drie online retailers van de groep - 24MX, XLMOTO en Sledstore - zullen migreren naar SCAYLE. Dit is onderdeel van de lancering van één wereldwijd platform voor al hun merken. De Zweedse Pierce Group is specialist in alles voor motocross, motors en sneeuwscooter artikelen, van kleding en helmen tot banden en reserveonderdelen.

SCAYLE is een van de snelst groeiende leveranciers van e-commerce platforms wereldwijd. Het is speciaal ontworpen voor B2C-merken en -retailers. Het platform vereenvoudigt complexe processen binnen één gebruiksvriendelijk en flexibel platform. SCAYLE biedt veel mogelijkheden, zoals het makkelijk creeëren en aanpassen van webshops voor verschillende landen. De functies zijn gebaseerd op best practices en ontwikkeld in nauwe samenwerking met zakelijke klanten.

"We zochten een partner die écht snapt wat een multibrand retailer nodig heeft. Met SCAYLE hebben we die gevonden”, aldus Emilija Frew, CTO bij Pierce Group. “Hun diepgewortelde ervaring in e-commerce, time-to-market en flexibele platform waren voor ons doorslaggevend."

Tools

Met de e-commerce engine van SCAYLE kan Pierce Group al haar merken vanuit één plek beheren, over alle kanalen en landen heen. Nieuwe internationale webshops zijn nu zo opgezet voor Pierce Group en ingewikkelde bedrijfslogica is eenvoudig te configureren. Bovendien kunnen ze eenvoudig favoriete tools van derden en hun eigen tools koppelen, zoals de zelfgebouwde ‘Fit my bike’-functie. Hiermee vinden klanten producten die perfect passen bij hun motortype.

Martin Kamphav, Country Manager Nordics van SCAYLE: "We zijn enorm blij met het vertrouwen van Pierce Group en kijken uit naar de samenwerking met hun team van digital-e-commerce-experts. Zij weten als geen ander hoe je een wereldwijd publiek aan je merk bindt. Samen met Pierce streven we naar innovatie en de beste klantervaringen in de markt. We kunnen niet wachten om Pierce te ondersteunen bij het neerzetten van geheel nieuwe winkelervaring voor hun klanten."

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW