Witold Kepinski - 18 september 2024

OGD start samenwerking met het Kadaster

OGD start de samenwerking als partner voor werkplekdienstverlening met het Kadaster. De ict-dienstverlener uit Delft verzorgt de komende vijf jaar alle dienstverlening rond de 2.500 werkplekken van de organisatie, met nadruk op flexibiliteit en hybride werken.

OGD start samenwerking met het Kadaster image

Het Kadaster wil haar medewerkers een veilige, moderne en gebruiksvriendelijke digitale werkplek bieden, zodat zij efficiënter en sneller kunnen (samen)werken. Met deze vernieuwde dienst van OGD kunnen medewerkers vanaf verschillende locaties werken en profiteren zij van de flexibiliteit van hybride werken.

Voorheen had het Kadaster één ict-partner voor alle diensten. Inmiddels is het beheer van de ict-omgeving opgedeeld in vijf kavels, als onderdeel van een multi-vendorstrategie. Deze kavels omvatten de hybride cloud, werkplekdienstverlening, managed security en netwerkbeheer. Voor de kavel werkplekdienstverlening is het voor het Kadaster essentieel dat de toekomstige ict-leverancier een veilige en gebruiksvriendelijke werkplek biedt, waarbij de continuïteit gewaarborgd is.

OGD voldoet aan deze eisen, vooral door haar sterke focus op de eindgebruiker. “We vinden het belangrijk dat onze medewerkers en klanten een hoogwaardige dienstverlening ervaren, op een veilige en duurzame manier. Met een sterke focus op continuïteit, kwaliteit en veiligheid van dienstverlening, kijk ik vol enthousiasme uit naar onze samenwerking”, aldus Michiel Pellenbarg, directeur Beheer en Ontwikkeling IT.

Hardware

OGD gaat voor het Kadaster de gehele werkplekomgeving beheren en in een continuous improvement-aanpak de eindgebruikerstevredenheid optimaliseren. OGD levert een breed spectrum aan diensten rond werkplekondersteuning, waaronder on-site support, audiovisuele diensten en printing, voor zowel eigen medewerkers (2.000) als externe medewerkers (500). Ook draagt OGD zorg voor de compliance en security. Daarnaast faciliteert OGD de samenwerking met de andere leveranciers binnen de diverse kavels. Bovendien is OGD verantwoordelijk voor de levering van hardware (Hardware-as-a-Service) en verzorgt de ict-leverancier de adoptie van nieuwe werkplekken onder de medewerkers.

Roel Nikkessen, algemeen directeur van OGD, zegt over de samenwerking: “We zijn trots dat we het Kadaster mogen ondersteunen bij het optimaliseren van hun nieuwe werkplek. Met onze expertise en innovatieve oplossingen realiseren we een toekomstgerichte oplossing, waarmee Het Kadaster haar medewerkers een optimale gebruikerservaring biedt. Wij zetten ons volledig in voor maximaal blije en productieve eindgebruikers.”

Outpost24 17/12/2024 t/m 31/12/2024 BN + BW