Broadcom en AT&T in juridische strijd over VMware ondersteuning
Een juridisch geschil tussen techgiganten Broadcom en AT&T is geëscaleerd, waarbij beide bedrijven tegenstrijdige verhalen presenteren over een contractgeschil met betrekking tot de ondersteuningsdiensten van VMware. Dit meldt The Register.
AT&T beweert dat Broadcom een langlopende overeenkomst voor eeuwigdurende VMware-licenties verbreekt, waardoor de telecommunicatiegigant gedwongen wordt te betalen voor nieuwe abonnementsgebaseerde services. Broadcom werpt tegen dat AT&T al enige tijd weet dat VMware overstapt op een abonnementsmodel en dat het traag is geweest met de migratie van de oudere software, aldus The Register met als bron een juridisch document.
De kern van het geschil ligt in de bewering van AT&T dat het gedwongen wordt om onnodige abonnementen te kopen. Broadcom beweert daarentegen dat AT&T opzettelijk de migratie naar nieuwe VMware-producten uitstelt om invloed te behouden in de onderhandelingen.
De juridische strijd heeft onthuld dat talloze grote organisaties alternatieven voor VMware overwegen, nu het bedrijf overstapt op een abonnementsmodel.
Brancheanalisten suggereren dat de tactieken van Broadcom deze trend kunnen versnellen, omdat klanten gunstigere voorwaarden van concurrerende leveranciers zoeken.