HP Workforce Experience Platform biedt meer mogelijkheden
HP kondigt een reeks belangrijke verbeteringen aan die bedrijven in staat stellen te groeien door meer gepersonaliseerde en bevredigende ervaringen te bieden. Als onderdeel hiervan breidt HP de toegang uit tot het HP Workforce Experience Platform, waardoor IT-managers toegang krijgen tot verbeterde tools, gegevens en inzichten om ervoor te zorgen dat hun werknemers verbonden en productief zijn. Voor klanten die willen dat HP hun IT-omgeving beheert, kondigt HP geavanceerde monitoroplossingen aan en wereldwijde beschikbaarheid van HP Managed Collaboration Services, die incidenten proactief oplossen voordat werknemers worden getroffen. HP introduceert verder een nieuwe service die werknemers snel weer aan het werk helpt bij technische problemen. HP introduceert ook een nieuwe service waarmee bedrijven de kracht van AI kunnen benutten om de productiviteit van de werkvloer verder te verhogen, evenals uitgebreide refurbish programma's om een circulaire economie te bevorderen.
"Wij bevinden ons op een belangrijk moment in de verdere ontwikkeling van twee belangrijke trends – AI en flexibel werken – en beide hebben een grote impact op ons leven," zei Dave Shull (foto), president van HP Workforce Solutions. "Werknemers willen meer voldoening halen uit hun werk en bedrijven willen verbeterde productiviteit. Ons Future-Ready portfolio helpt bedrijven door deze verschuiving te navigeren."
Werknemers betrokken en productief houden
Het HP Workforce Experience Platform – een platform dat digitale problemen op elk werknemersapparaat anticipeert en oplost vanuit een enkel dashboard – is drie maanden in privé bèta geweest met meer dan 270 duizend gekoppelde apparaten.
HP breidt nu de toegang uit door het Workforce Experience Platform bèta beschikbaar te maken voor nieuwe of vernieuwende HP Proactive Insights-klanten in de Verenigde Staten zonder extra kosten.
Als onderdeel van de nieuwe release introduceert HP nieuwe functies waarmee klanten, naast pc’s, ook de prestaties van printers op schaal kunnen bewaken, beveiligen en beheren. Nieuwe mogelijkheden in AI-aangedreven vlootbeheer en analyse van werknemerssentiment zullen helpen IT-support verzoeken en downtime voor werknemers te verminderen door proactief afwijkingen te detecteren en slimme aanbevelingen te doen.
Daarnaast ondersteunt het HP Workforce Experience Platform integraties met Microsoft Power BI, Power Automate en Tableau (nu beschikbaar) en zal het in een toekomstige release ondersteuning bieden voor Microsoft Intune en ServiceNow. Hierdoor kunnen IT-teams de Workforce Experience Platform-gegevens eenvoudig en veilig binnen hun bestaande workflows kan gebruiken. Dit betekent dat de IT-afdeling een meer holistisch beeld heeft van hun apparaatvloot, betere gegevensnauwkeurigheid en meer op maat gemaakte IT-operaties, wat helpt kosten te verlagen en het rendement op investeringen te verbeteren.
Nieuwe wereldwijde commandocentra voor geavanceerde monitoren
Aangezien bedrijven hun IT-ondersteuning willen verschuiven van reactief naar proactief, kondigt HP geavanceerde monitor- en beheerfuncties aan. Deze oplossing wordt mogelijk gemaakt door nieuwe wereldwijde commandocentra – om klanten te helpen zowel HP- als niet-HP-apparaten over de hele wereld te monitoren en beheren, inclusief het detecteren en oplossen van incidenten.
Door gebruik te maken van telemetrie monitort HP duizenden datapunten in vergaderruimteapparatuur, printers en pc’s. Hierdoor kunnen HP Service Experts problemen detecteren en identificeren en op afstand acties ondernemen om incidenten proactief op te lossen voordat werknemers worden getroffen. Deze HP Managed Services zijn wereldwijd beschikbaar voor klanten van HP’s beheerde oplossingen en worden verkocht via directe kanalen.
Diagnose technologie
Uit onderzoek blijkt dat 90% van de werknemers de voorkeur geeft aan flexibel of hybride werken. Werknemers verwachten ook hetzelfde ondersteuningsniveau op afstand als wanneer ze op kantoor zouden zijn. Maar bestaande tools voor ondersteuning op afstand kunnen het probleem niet altijd aanpakken, bijvoorbeeld wanneer een pc vastloopt en niet opnieuw opstart.
Om de tijd en frustratie bij het herstellen van productiviteit voor zowel hybride werknemers als IT-teams te verminderen, introduceert HP een nieuwe HP-diagnose- en herstelservice buiten het besturingssysteem. Dit is de meest geavanceerde technologie voor probleemoplossing op afstand in de industrie, waarmee meer pc-problemen dan ooit tevoren op afstand kunnen worden opgelost – zelfs als de pc niet kan worden opgestart.
HP is pc-fabrikant die technologie buiten het besturingssysteem gebruikt om op afstand veilig verbinding te maken met pc's via een versleutelde cloudverbinding. Dit stelt HP-ondersteuningsmedewerkers in staat om volledige toetsenbord-, video- en muiscontrole uit te voeren om complexeeenb re problemen op te lossen, zoals opstartfouten, beeldvorming en BIOS-problemen, zonder dat de eindgebruiker hierbij hoeft te assisteren. Deze herstelservice is een primeur in de industrie en zal later dit jaar beschikbaar zijn in Noord-Amerika en de EU als een add-on bij een HP Essential Premium of Premium+ Support-pakket bij de aanschaf van een nieuwe Intel vPro-geactiveerde pc direct bij HP of een geautoriseerde reseller. HP is van plan de beschikbaarheid van deze servicefunctie in de komende maanden uit te breiden naar andere commerciële pc’s.
Nieuwe AI-adviesdiensten rond Microsoft Copilot
HP kondigt ook een nieuwe AI-adviesdienst aan om klanten te helpen het volledige potentieel van Microsoft 365 Copilot te benutten. Deze nieuwe AI-adviesdienst evalueert de huidige opzet en AI-gereedheid van een bedrijf, organiseert interactieve workshops om bedrijven te helpen de voordelen van AI te maximaliseren, en helpt bij het plannen van de implementatie van nieuwe AI-tools. Deze nieuwe AI-adviesdienst zal naar verwachting in november 2024 beschikbaar zijn in de VS, VK, Frankrijk, Spanje, Ierland en Duitsland.
Beheerde samenwerkingdiensten
In de huidige flexibele werkomgeving zorgen videoconferentie oplossingen ervoor dat meer werknemers dan ooit tevoren met elkaar verbonden zijn. Om klanten te helpen hun vergaderruimtes te moderniseren en te onderhouden, kondigt HP de wereldwijde beschikbaarheid van HP Managed Collaboration Services aan. HP Managed Collaboration Services gebruikt apparatuur van Poly en HP om uitzonderlijke vergaderervaringen te leveren met flexibele, betrouwbare beheerde ruimtes die ervoor zorgen dat elke ruimte geschikt is voor videoconferenties en klaar is voor gebruik
HP zet zich verder in om gelijkwaardige toegang tot onderwijs, gezondheidszorg en economische kansen te versnellen voor degenen die systematisch zijn uitgesloten, zodat ze kunnen deelnemen in een digitale economie. De nieuwe diensten en programma's van HP helpen technologie een tweede leven te geven.
Uitgebreid portfolio van HP Certified Refurbished Hardware
Met de groeiende vraag van klanten naar hoogwaardige, betrouwbare apparaten met een tweede leven, kondigt HP de uitbreiding aan van zijn portfolio van HP Certified Refurbished hardware om nu ook LaserJet multifunctionele printers op te nemen, beschikbaar voor Managed Print Solutions-klanten in de Verenigde Staten.
Elke HP Certified Refurbished-apparaat ondergaat strenge renovatie- en inspectieprocessen, maakt gebruik van goedgekeurde HP-onderdelen en wordt ondersteund door HP Support voor extra zekerheid. De LaserJet-aanbiedingen zijn de nieuwste toevoeging aan het portfolio van HP Certified Refurbished hardware, dat ook beschikbaarheid van HP EliteBook 800 G6- en G7-serie notebooks in de Verenigde Staten en Frankrijk omvat.
HOPE over de hele wereld verspreiden
HP breidt HOPE Recycling Futures uit, het belangrijkste programma van HP dat bedrijven helpt kinderen te ondersteunen. HOPE Recycling Futures ontvangt apparaten van organisaties die ze anders zouden weggooien, werkt samen met partners om bestaande gegevens te wissen en de apparaten op te knappen. Vervolgens coördineert HP met betrouwbare niet-overheids organisaties om de apparaten te leveren aan scholen voor kwetsbare en gemarginaliseerde jongeren – zonder kosten voor het bedrijf of de ontvangende organisatie.
HOPE Recycling Futures werkt al samen met bedrijven in de EU, VK, Zwitserland, India, Singapore en Brazilië, en zal deze samenwerking nu uitbreiden naar Mexico. Meer dan 16.000 kinderen in 22 landen hebben al geprofiteerd van het programma via 72 donatieprojecten tot nu toe.
Door hun pc’s een tweede leven te geven voor kinderen in nood via HOPE Recycling Futures, kunnen bedrijven een cruciale rol spelen bij het verminderen van elektronisch afval en het versterken van de volgende generatie met de tools die ze nodig hebben om te gedijen in een digitale wereld.