IBM Granite is nu het standaardmodel dat IBM Consulting Advantage ondersteunt
IBM kondigt een aanzienlijke uitbreiding van de mogelijkheden in IBM Consulting Advantage aan. Dit is het eerste AI-gedreven leveringsplatform dat gebruikmaakt van IBM-technologieën en die van strategische partners. Het is ontworpen om onze adviesexpertise te versterken. Het beschikt over geavanceerde software-assets en methoden, waaronder agenten en applicaties, om oplossingen op schaal te leveren waardecreatie voor klanten te versnellen.
IBM heeft de nieuw uitgebrachte Granite 3.0 taalmodellen als standaard ingesteld voor IBM Consulting Advantage. IBM's derde generatie Granite-taalmodellen bieden best-in-class prestaties, transparantie en veiligheid, en overtreffen of evenaren de resultaten van vergelijkbare modellen van leveranciers op belangrijke benchmarks. Dit betekent dat de 160.000 consultants van IBM wereldwijd Granite eenvoudig kunnen inzetten voor verschillende klantcases, van klantenservice tot IT-modernisering. Zo kunnen ze het rendement op investering voor AI van hun klanten maximaliseren.
Dankzij de voortdurende innovatie van IBM Consulting Advantage plaatst IBM Consulting zich aan de top van de adviesbranche. Volgens een nieuw onderzoek van het IBM Institute for Business Value geeft 86% van de kopers van adviesdiensten aan op zoek te zijn naar oplossingen die AI- en technologie-assets integreren. Terwijl kopers verwachten dat consultants AI gebruiken om hen te helpen herin te vullen wat mogelijk is, willen ze ook dat AI hen meer waar voor hun geld biedt.
"Met IBM Consulting Advantage past IBM AI toe om zijn consultants sneller en efficiënter te maken, terwijl ze tegelijkertijd betere resultaten leveren voor klanten tegen lagere kosten," aldus David Cushman, Executive Research Leader bij HFS Research. "Ze staan aan de voorhoede van de industrie en bouwen aan een toekomst waarin menselijke expertise wordt gecombineerd met AI-gestuurde software, wat de manier waarop consultants bedrijfsomvormingen ondersteunen radicaal zal veranderen."
Het platform bevat onder andere:
IBM Consulting Advantage voor Cloudtransformatie en -beheer: IBM heeft IBM Consulting Advantage voor Cloudtransformatie en -beheer geïntroduceerd. Dit programma is ontworpen om klanten beter te ondersteunen bij het definiëren en uitvoeren van cloudstrategieën die zijn afgestemd op hun zakelijke doelstellingen. Daarnaast helpt het klanten de uitdagingen van cloudtransformatie aan te pakken, zoals het beheersen van clouduitgaven en het waarborgen van beveiliging. Dit programma omvat domeinspecifieke AI-agenten, applicaties en methoden die zijn doordrenkt met IBM's intellectuele eigendom en best practices uit duizenden succesvolle hybride cloudprojecten. Deze tools helpen IBM-consultants om cloudtransformaties van klanten te versnellen en risico's te minimaliseren bij taken zoals code-modernisering, migratie en kwaliteitsengineering.
IBM Consulting Advantage for Business Operations: Organisaties zijn op zoek naar een partner die hen kan helpen hun bedrijfsvoering te herinventariseren met AI op het gebied van HR, financiën en inkoop, en deze transformatie uit te voeren om groei mogelijk te maken. Met IBM Consulting Advantage for Business Operations kunnen onze consultants hun diepgaande technologie-, domein- en industrie-expertise toepassen. Ze beschikken over een portfolio van AI-agenten, applicaties en methoden die zijn ontworpen om klanten te helpen. Dit stelt klanten in staat om hun bedrijfsvoering sneller en beter te transformeren en uit te voeren. Dit stelt klanten in staat om de werkwijzen radicaal te vereenvoudigen, geïsoleerde processen, systemen en data met elkaar te verbinden, de vaardigheden van hun werknemers te verhogen en de gebruikerservaring te verbeteren. We gebruiken deze mogelijkheden al voor geselecteerde klanten en verwachten tegen het einde van 2024 50 klanten aan boord te hebben.
IBM watsonx
Bij een wereldwijde retailklant heeft IBM Consulting bijvoorbeeld met IBM Consulting Advantage voor de uitvoering van financiële processen een vermindering van 60% in de invoercyclustijd van facturen gerealiseerd. De agents van IBM Consulting Advantage zijn toegankelijk via een intuïtieve conversatie-interface die wordt aangedreven door IBM watsonx, het AI- en dataplatform van IBM. Consultants kunnen schakelen tussen IBM Granite en generative AI-modellen van derden om outputs te vergelijken en het juiste model voor hun taak te selecteren.
De toekomst van consulting ligt in de samenwerking tussen mensen en software, en de toekomst van IBM Consulting draait om de combinatie van consultants en IBM Consulting Advantage. IBM Consulting Advantage wordt de beste werkplek in de sector, ondersteund door geavanceerde generative AI-modellen zoals de derde generatie van IBM Granite en technologieën van IBM en strategische partners. Het is ontworpen om consultants te helpen uitzonderlijke ervaringen en bedrijfsresultaten te leveren, met als fundament de waarden van open innovatie, vertrouwen en sterke governance.