Witold Kepinski - 16 november 2024

Intuit Mailchimp rolt SMS Marketing uit in Nederland

Intuit een financiële technologieplatform dat Intuit TurboTax, Credit Karma, QuickBooks en Mailchimp maakt, kondigt aan dat SMS Marketing in Mailchimp beschikbaar is in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk en Ierland - en binnenkort in België en Italië.

Intuit Mailchimp rolt SMS Marketing uit in Nederland image

Deze release is een belangrijke mijlpaal in Intuits internationale expansie en visie om één krachtig zakelijk platform te leveren dat kleine en middelgrote bedrijven helpt hun omzet te verhogen en hun winstgevendheid te verbeteren.

“Deze lancering komt op een geschikt moment voor Europa, aangezien de vraag naar SMS-advertenties de komende jaren naar verwachting zal toenemen. Dit biedt marketeers een kans om uit te breiden naar meerdere kanalen en een groter publiek te bereiken, mits ze hun strategie goed inzetten,” zegt Jim Rudall, Hoofd EMEA bij Intuit Mailchimp. “Gepersonaliseerde 'jaarlijkse uitverkoop' of 'weer op voorraad'-berichten kunnen bijvoorbeeld krachtige mechanismen zijn om de interesse van klanten te wekken. Dit kan zichtbaarheid vergroten dankzij het ontbreken van ‘ruis’ bij SMS. Door in te spelen op hoe consumenten denken over SMS, kunnen marketeers in Europa nu gepersonaliseerde, effectieve marketingstrategieën creëren met behulp van dit relatief onbenutte kanaal.”

SMS Marketing van Mailchimp, ondersteund door het AI-gedreven expertplatform van Intuit, brengt e-mail- en sms-kanalen samen in één ecosysteem. Het biedt marketeers een waardevol 360-gradenbeeld van klantbetrokkenheid. Door het integreren van e-mail- en sms-kanalen kunnen marketeers hoog-converterende campagnes voor abonnees beter coördineren, genereren en verzenden. Tegelijkertijd kunnen ze hun ROI bijhouden vanaf een gecentraliseerd dashboard, zodat ze voortdurend inzichten kunnen gebruiken voor een sterkere betrokkenheid en klantenbinding.

Databronnen

Mailchimp versterkt deze consolidatie verder door afzonderlijke databronnen samen te voegen tot uitgebreide klantprofielen. Deze maken geautomatiseerde cross-channel nurture-trajecten mogelijk en herdefiniëren de verbindingsstructuur met het publiek. De integratie zorgt voor gestroomlijnde analyses, verhoogt de loyaliteit en versterkt de ROI door gesynchroniseerde campagnes via e-mail en sms.

In andere markten, zoals de VS, zien klanten tot 16x ROI in de eerste 3 maanden na de lancering van hun eerste SMS-campagne. 

Andere hoogtepunten zijn:

Mailchimp-gebruikers zien tot 58% hogere klikratio wanneer ze e-mail en SMS gebruiken.

Mailchimp SMS heeft een gemiddeld uitschrijvingspercentage van <0,1%.

Een gemiddeld klikpercentage van 12% met Mailchimp SMS.

Met deze aankondiging zegt Mailchimp zich in te zettenb om regionale marketeers te ondersteunen met de juiste tools om campagne-ROI en omzetgroei te stimuleren.

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW