Wouter Hoeffnagel - 21 november 2024

Remote Global Benefits ondersteunt beheer ziektekostenverzekeringen in meerdere landen

HR-platform voor gedistribueerde bedrijven Remote introduceert Remote Global Benefits, een oplossing waarmee bedrijven ziektekostenverzekeringen voor meerdere landen kunnen beheren zonder het Remote-platform te verlaten. Dit wordt mogelijk gemaakt door de integratie met Kota, een infrastructuur en netwerk van verzekeraars. Hierdoor kunnen bedrijven de selectie, inschrijving en administratie van lokale ziektekostenverzekeringen voor hun verspreide teams regelen, zonder zich door het complexe internationale aanbod te hoeven worstelen.

Remote Global Benefits ondersteunt beheer ziektekostenverzekeringen in meerdere landen image

Het beheren van secundaire arbeidsvoorwaarden over landsgrenzen heen is vaak een gefragmenteerd en uitdagend proces. HR-managers moeten wereldwijd concurrerende arbeidsvoorwaarden beheren binnen talloze rechtsgebieden met ieder eigen regels en wetten, terwijl ze deze ook moeten afstemmen op de salarisadministratie. Remote Global Benefits ondersteunt dit. De oplossing bespaart HR-managers zowel tijd als energie en bedrijven geld door arbeidsvoorwaarden te automatiseren, handmatige taken over te nemen en kosten van tussenpersonen te elimineren.

Lokale verzekeringsaanbiedingen

Met Remote Global Benefits kunnen klanten lokale verzekeringsaanbiedingen bekijken en selecteren, teamleden direct inschrijven en administratieve taken zoals belastingafstemming en salarisinhoudingen automatiseren. Dit alles gebeurt volledig geïntegreerd in de salarisworkflow. Deze oplossing biedt bedrijven met teams in meerdere landen, of bedrijven die uitbreiden naar nieuwe regio's, een efficiënte manier om concurrerende, gelokaliseerde secundaire arbeidsvoorwaarden te bieden.

Uit het Global Benefits Report van Remote blijkt dat 60% van de werknemers secundaire arbeidsvoorwaarden als een doorslaggevende factor beschouwt bij het kiezen tussen vacatures. Bovendien meldt bijna 80% van de bedrijven verbeterde retentie na het aantrekkelijker maken van hun arbeidsvoorwaardenpakket. Door secundaire arbeidsvoorwaarden direct te integreren in het loonsysteem, biedt Remote Global Benefits HR-teams een oplossing die tijd bespaart, fouten minimaliseert en tegemoetkomt aan de verwachtingen van werknemers in verschillende landen.

'Complex, verouderd proces'

Luke Mackey, medeoprichter en CEO van Kota: "Het beheren van secundaire arbeidsvoorwaarden voor werknemers in meerdere landen is van oudsher een complex, verouderd proces dat verstrikt raakt in papierwerk en dat bedrijven geld en tijd kost, en de arbeidsmoraal niet ten goede komt. Bij Kota zagen we een kans om dit te doorbreken door het creëren van een gestroomlijnde, digitale oplossing voor moderne bedrijven. Onze visie is om bedrijven in staat te stellen secundaire arbeidsvoorwaarden van wereldklasse te bieden met slechts een paar klikken, waardoor een naadloze ervaring ontstaat voor zowel HR-teams als werknemers. Remote, een wereldwijde innovator, deelt deze visie van een technologie-aanbod dat medewerkers ondersteunt in plaats van belemmert."

Iarla O'Carroll, Chief Operating Officer bij Remote, voegt hieraan toe: "De lancering van Remote Global Benefits voor payroll is een belangrijke mijlpaal voor zowel huidige als toekomstige klanten. Twee veelvoorkomende uitdagingen waar bedrijven mee te maken krijgen wanneer ze internationaal uitbreiden, zijn het vinden van lokaal concurrerende secundaire arbeidsvoorwaarden en het synchroniseren ervan met de salarisadministratie. Deze samenwerking met Kota vergroot onze mogelijkheden om benefits management te stroomlijnen, waardoor het voor bedrijven eenvoudiger dan ooit wordt om werknemers diensten van topkwaliteit te bieden en tegelijkertijd integratie met lokale payroll systemen en volledige compliance te garanderen. Gezien de vitale rol die secundaire arbeidsvoorwaarden spelen bij werving en behoud van personeel stelt deze samenwerking onze klanten in staat om met vertrouwen wereldwijd uit te breiden en het welzijn en succes van hun teams te ondersteunen als ze nieuwe markten betreden."

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW