Microsoft 365-storing opgelost
Microsoft 365 is vandaag getroffen door een storing. Het is de tweede keer in korte tijd dat de dienst van Microsoft met een storing kampt.

Microsoft meldde rond het middaguur op X een probleem te onderzoeken waardoor sommige gebruikers problemen ervaarden met het verkrijgen van toegang tot Microsoft 365-apps. Het verwees gebruikers die meer informatie zochten daarbij door naar het admin center, al meldden diverse gebruikers dat ook het admin center niet toegankelijk was.
Probleem met genereren van tokens
Rond 15:30 meldde Microsoft dat de problemen waren opgelost. Microsoft meldt dat de storing is veroorzaakt door een probleem met het genereren van tokens. Het heeft in reactie hierop proactieve caching uitgeschakeld.
Microsoft is twee weken geleden ook getroffen door een storing. Gebruikers hadden toen onder meer problemen met Exchange Online en Microsoft Teams. Microsoft meldde later dat deze problemen gerelateerd waren aan een wijziging die het had doorgevoerd, die daarop door het techbedrijf werd teruggedraaid.
We’ve identified a token generation issue which may be contributing towards the impact. We’ve deployed a fix to disable proactive caching, which we believe will resolve the issue. For more information, please refer to OO953223 in the admin center.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) December 10, 2024