Workday voegt functies toe aan Workday Peakon Employee Voice
Workday introduceert nieuwe functies in Workday Peakon Employee Voice. Met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) analyseren deze functies grote hoeveelheden feedback van werknemers en bieden inzichten en aanbevelingen om betere beslissingen te nemen. Dit helpt organisaties bij het behouden van talent en het versterken van betrokken en loyale teams.
Inzicht in de wensen en behoeften van werknemers is essentieel nu organisaties concurreren om talent aan te trekken en te behouden. Managers spelen hierin een belangrijke rol, maar veel van hen lopen zelf een verhoogd risico op burn-out. Met Workday Peakon Employee Voice verkorten organisaties de tijd die nodig is om waardevolle inzichten te verzamelen en leveren gerichte aanbevelingen. Dit maakt het voor managers eenvoudiger om hun teams te motiveren.
Nieuwe functies
De nieuwe functies zijn:
- AI-gegenereerde samenvattingen: Met behulp van generatieve AI worden grote hoeveelheden feedback in meer dan 60 talen geanalyseerd om thema’s en problemen snel te identificeren. Dit helpt organisaties om kwesties zoals werkdruk of burn-out vroegtijdig aan te pakken.
- Samenvattingen op aanvraag: Managers kunnen gerichte analyses opvragen per afdeling, locatie of betrokkenheidsscore, bijvoorbeeld om specifieke zorgen binnen een team of locatie aan te pakken.
- Regelgestuurde vragen voor kernmomenten: Hiermee kunnen managers gerichte vragen stellen op belangrijke momenten in de werknemerscyclus, zoals bij aanstelling of vertrek, om inzichten te verkrijgen en de werknemerservaring te verbeteren.
- De functies worden gevoed door een uitgebreide dataset van meer dan een miljard anonieme reacties en 200 miljoen geschreven opmerkingen van werknemers uit 160 landen. Deze gegevens bieden inzicht in wereldwijde trends en helpen organisaties strategische verbeteringen door te voeren.
Verhoogd risico op burn-out
Eerder dit jaar ontdekte Workday bijvoorbeeld dat gemiddeld 27% van de werknemers een verhoogd risico loopt op burn-out. Daarnaast blijken werknemers die betekenisvol werk ervaren zich 37% meer tevreden te voelen, zelfs bij een hoge werkdruk.
Workday gebruikt zelf ook Peakon Employee Voice om feedback van medewerkers te verzamelen en acties te ondernemen, zoals het introduceren van flexibele werkopties en gerichte plannen voor groei en ontwikkeling. Deze aanpak leidde tot hogere tevredenheidsscores onder werknemers.
“In het huidige zakelijke landschap is het aantrekken, behouden en boeien van toptalent belangrijker dan ooit”, zegt Anne-Sofie Nielsen, vice president, product en engineering, Workday. “Met de nieuwe Illuminate-mogelijkheden geeft Workday Peakon Employee Voice organisaties - en specifiek HR-managers - de inzichten en tools die ze nodig hebben om uitzonderlijke werknemerservaringen te bevorderen, een bloeiend personeelsbestand op te bouwen en meer organisatorisch succes te behalen.”
'Betrokken personeelsbestand creëren'
“Workday Peakon Employee Voice is een belangrijk onderdeel van onze people strategie en stelt ons in staat om de voortdurende uitdagingen waar we voor staan in de veranderende wereld van werk direct aan te pakken”, zegt Andrew Stephenson, chief people officer, EQ. “Door inzicht te krijgen in de mening van onze mensen en door vaak ideeën en suggesties van hen op te pikken, kunnen we tijdig actie ondernemen om een echt mondig, betrokken personeelsbestand over de hele wereld te creëren.”
“In de huidige uitdagende zakelijke omgeving is dicht bij onze medewerkers blijven de sleutel tot succes en Workday Peakon Employee Voice geeft ons direct feedback over wat we kunnen verbeteren”, zegt Anton Ketelaars, global HR leader, processes & solutions, BDR Thermea Group. "In het verleden kwamen enquêteresultaten pas maanden later, toen het vaak al te laat was. Nu luisteren we echt. We hebben real-time inzicht in de behoeften van ons team en een dieper begrip van hoe we ons wereldwijde personeelsbestand kunnen ondersteunen dan ooit tevoren."
Beschikbaarheid
De nieuwe functies, waaronder AI-gegenereerde samenvattingen en regelgestuurde vragen, zijn vanaf de eerste helft van 2025 beschikbaar voor klanten van Workday Peakon Employee Voice.