Salesforce Agentforce 2.0 voert werkcapaciteit op met autonome AI-agenten
Salesforce heeft Agentforce 2.0 aangekondigd, de nieuwste versie van het AI-platform voor bedrijven. Met Agentforce 2.0 kunnen organisaties hun werkcapaciteit onbeperkt uitbreiden met autonome AI-agenten, die nu direct kunnen worden ingezet binnen het samenwerkingsplatform Slack.
De update brengt ook een nieuwe set aan vooraf gebouwde vaardigheden, workflowintegraties en verbeteringen op het gebied van agentic reasoning en retrieval augmented generation (RAG). Hiermee helpt Agentforce bedrijven hun personeelsbestand snel op te schalen met op maat gemaakte agents om complexe taken met nog meer precisie en nauwkeurigheid uit te voeren.
Veel teams worden geconfronteerd met meer werk dan ze met de beschikbare middelen aankunnen, wat resulteert in een verminderde klantervaringen en langere wachttijden. Organisaties wenden zich tot AI om te helpen, maar hebben weinig vertrouwen in oplossingen die generieke antwoorden bieden. Bestaande oplossingen zoals copilots hebben moeite om nauwkeurige, betrouwbare antwoorden te geven op complexe vraagstukken, bijvoorbeeld gepersonaliseerde begeleiding bij een sollicitatie. Ze zijn ook niet in staat zelf actie te ondernemen, zoals leads opvolgen met productaanbevelingen. Organisaties hebben een nieuw type platform nodig dat is ontworpen om digitale arbeid te leveren, in de vorm van autonome AI-agenten die kunnen redeneren op basis van data en kunnen inhaken op workflows om actie te ondernemen.
“Agentforce 2.0 tilt ons revolutionaire platform naar een hoger niveau. De nieuwe redenerings-, integratie- en aanpassingsfuncties geven de autonome AI-agenten een ongekend niveau van intelligentie, precisie en nauwkeurigheid. De vraag naar Agentforce is groot; geen enkel ander bedrijf komt in de buurt van zo’n compleet, digitaal arbeidsplatform voor ondernemingen. We brengen naadloos data, AI, apps en automatisering samen met mensen om de manier waarop werk wordt gedaan opnieuw vorm te geven. Agentforce 2.0 verstevigt onze positie als koploper in digitale arbeidsoplossingen, waardoor elk bedrijf een onbeperkt personeelsbestand kan opbouwen dat hun bedrijf echt kan transformeren,” zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van Salesforce.
Creëer snel AI-agenten op maat
Agentforce 2.0 maakt het makkelijk op maat gemaakte agents te creëren die taken kunnen uitvoeren voor teams of afdelingen met een nieuwe set kant-en-klare vaardigheden voor agenten binnen platforms zoals Salesforce CRM, Tableau en Slack. Denk aan taken zoals leads opvolgen, klantgesprekken voeren, feedback geven, serviceafspraken plannen, of aan het inzetten van voorspellingen en datavisualisaties of direct in Slack berichten sturen, projectoverzichten delen en een canvas bijwerken. Ook vaardigheden die door partners worden aangeboden via AppExchange worden ondersteund. Agentforce kan hiermee worden uitgebreid met nieuwe typen, zoals Workday's AI Employee Service Agent, en acties van partners zoals Asymbl, DocuSign en Neuron 7. Met deze nieuwste release kunnen klanten Agentforce uitbreiden naar elk systeem of elke workflow met behulp van MuleSoft. Met Agent Builder kunnen taken eenvoudig in natuurlijke taal worden beschreven, bijvoorbeeld “Nieuwe productmanagers onboarden”. Op basis hiervan wordt automatisch een volledig nieuwe agent gegenereerd.
Agentforce in Slack: mensen en AI-agenten werken samen
Organisaties die de waarde van AI-agenten volledig willen benutten, hebben oplossingen nodig die ingebed zijn in de systemen waar hun medewerkers al gebruik van maken. Agentforce 2.0 is volledig inzetbaar via Slack, waardoor digitale arbeidskrachten kunnen worden geïntegreerd in berichten DM's en kanalen waar het werk plaatsvindt.
Zo kunnen gebruikers eenvoudig AI-agenten inzetten via @Agentforce in gesprekken. Met vooraf gebouwde Slack-acties, zoals "Canvas maken" en "Kanaal berichten," kunnen teams snel nieuwe agenten creëren of bestaande uitbreiden. En met Slack Enterprise Search halen AI-agenten inzichten uit Slack-data om relevantere antwoorden en acties te bieden, terwijl een centraal overzicht in Slack alle agenten samenbrengt.
Antwoorden op complexe vragen
De Atlas Reasoning Engine is het brein achter Agentforce. Deze technologie stelt Agentforce in staat om data en context op te halen, te redeneren en te handelen. Met Agentforce 2.0 introduceert Salesforce verbeterde redeneermogelijkheden om diepgaande, complexe vraagstukken te behandelen. Deze functionaliteit wordt aangedreven door nieuwe mogelijkheden in Data Cloud, waarmee Agentforce meer context krijgt door zowel gestructureerde als ongestructureerde data aan te vullen met bedrijfsspecifieke metadata. Dit zorgt voor grotere nauwkeurigheid bij complexe, gelaagde verzoeken.