ServiceNow en Tanium bieden inzicht in workflows met data en automation
Tanium en ServiceNow, twee platforms in de branche, zijn als combinatie krachtige tools geworden voor organisaties die workflows willen verbeteren en IT-activiteiten willen stroomlijnen. Door deze platforms te integreren, kunnen organisaties een hoger niveau rond hun workflows, automatisering, efficiëntie en data zichtbaarheid bereiken.
Tanium en ServiceNow wijzen op een aantal synergieën tussen hun organisaties:
- Realtime gegevens en automatisering: Tanium is gespecialiseerd in het bieden van endpoint devices met realtime inzicht waardoor snelle respons op beveiligingsbedreigingen en prestatieproblemen mogelijk is. Door te integreren met ServiceNow kunnen organisaties workflows voor incidentrespons automatiseren, waardoor de oplossingstijden worden versneld. Dit kan met Tanium ITX for ServiceNow dat IT Service Management, IT Asset Management en IT Operations Management verenigt met realtime asset zichtbaarheid en uitvoerbaarheid. Dit biedt organisaties een up-to-date overzicht van hun enterprise hardware, software en virtuele asset inventaris en gebruik in de ServiceNow CMDB. Dit maakt onder andere self-service software implementaties, incident remediation en geplande patch operaties mogelijk.
- Verbeterde respons op beveiligingsincidenten: Tanium's vermogen om snel beveiligingsbedreigingen te identificeren en in te dammen kan worden gecombineerd met de incidentmanagementmogelijkheden van ServiceNow om het responsproces te stroomlijnen. Door taken te automatiseren en duidelijke zichtbaarheid te bieden, kunnen organisaties de impact van beveiligingsinbreuken verminderen.
- Verbeterd IT Service Management: Tanium's asset management-mogelijkheden kunnen worden geïntegreerd met ServiceNow's IT Service Management (ITSM)-workflows om processen zoals change management en problem management te stroomlijnen. Deze integratie kan organisaties helpen de servicelevering te verbeteren en downtime te verminderen.
- Data-driven decision making: Beide platforms genereren enorme hoeveelheden data. Door ze te integreren, kunnen organisaties diepere inzichten in hun IT-omgeving krijgen, wat data-driven decision making mogelijk maakt.
Door AI en machine learning te benutten, kunnen organisaties nog complexere taken automatiseren, wat volgens Tanium de efficiëntie en beveiliging verder verbetert.
Workflows en Data
De toekomst van IT-operaties is steeds meer geautomatiseerd en datagedreven. Door de sterke punten van Tanium en ServiceNow te combineren, kunnen organisaties een hoger niveau van automatisering en efficiëntie bereiken, terwijl ze ook hun beveiligingshouding verbeteren, aldus Edwin Van Den Heuvel, Director en ServiceNow Solutions Engineering & Architect bij Tanium. De integratie van Tanium en ServiceNow biedt volgens hem aanzienlijke voordelen voor organisaties in alle sectoren. "Je ziet dat wereldwijd veel organisaties zowel ServiceNow en Tanium gebruiken .Door de kracht van deze twee platformen te benutten, kunnen organisaties een veiligere, efficiëntere en veerkrachtigere IT-omgeving bereiken.ServiceNow is een schitterend workflow platform voor IT, security en business processen. Die workflows werken op data. Tanium ITX for ServiceNow zorgt dat de dataset op orde is. Tanium biedt data voor verschillende processen met real-time automation.”