SoftwareOne tilt serviceniveau van Hét Service Centrum naar hoger niveau
Hét Service Centrum (HSC), de IT-servicedesk van enkele samenwerkende GGD’s en een ambulancevoorziening, gaat een partnership aan met SoftwareOne. De samenwerking moet de kwaliteit van dienstverlening verbeteren en daarnaast meer tijd vrijmaken voor andere taken. SoftwareOne implementeerde hiervoor de AI-oplossingen Azure OpenAI en Azure AI Speech, wat de ticketcreatie van de IT-servicedesk effectiever en nauwkeuriger maakt.
HSC is een samenwerkingsverband tussen de GGD West-Brabant, de GGD Hart voor Brabant, de RAV Brabant Midden-West-Noord en de GGD Noord- en Oost-Gelderland. Het richt zich op het optimaliseren van de dienstverlening en het verbeteren van de kwaliteit door middel van innovatieve oplossingen en technologieën.
Sep Akkermans, teamleider ICT-services bij HSC, meldt dat “SoftwareOne gevraagd en ongevraagd meedenkt. Dat is een prachtige basis voor een gedegen partnerschap. Gedurende het hele implementatieproces bood SoftwareOne advies en ondersteuning zodat de oplossingen waren afgestemd op de specifieke behoeften en doelstellingen van HSC.”
Stroomversnelling
De ontwikkeling en toepassing van AI is de afgelopen jaren in een stroomversnelling gekomen. Akkermans: "Met de implementatie van deze AI-oplossingen kunnen we telefoongesprekken met de servicedesk automatisch opnemen en samenvatten, waarna er automatisch een ticket met actiepunten wordt gecreëerd in Topdesk. Dit bespaart ons niet alleen tijd, maar zorgt er ook voor dat alle informatie volledig in het systeem staat en het persoonlijke contact weer centraal staat."
HCS wil de AI-oplossing ook inzetten om het werk van de servicedesk te transformeren van ‘incident-oplossen’ naar een situatie waarin meer tijd is voor aandacht en uitleg aan de klant. Akkermans: “Ik weet dat veel bedrijven en organisaties kijken naar de inzet van AI voor ticketregistratie en daarin liggen veel kansen op het gebied van samenwerking, testen en leren. Het is dan ook mijn droom dat landelijke gezondheidsorganisaties elkaar inspireren en dat er een community rondom het thema AI ontstaat. Zo kunnen we van elkaar leren."